لیزینگ چیست ؟

لیزینگ چیست

لیزینگ چیست ؟ طی این سال شاهده تغییرات گسترده ی در زمینه تولید ، عرضه و همچنین تقاضا بوده ایم که سبب شده اند تا فعالان سیاستهای اقتصادی در کشورهای متفاوت برای بنیان گذاری شرکت های جدید برنامه های ضروری و لازم را در اولویت کاریشان قرار بدهند که این برنامه می توانند به عنوان ابزارهای اعتباری باشند که  در جهت پیشبرد رشد صنایع و اقتصاد آنها  بشمار می روند.

لیزینگ به چه معنی است ؟

شاید تا به حال لغت لیزینگ را شنیده باشید ولی معنای درستی از آن را در ذهنتان ندانسته باشید. لیزینگ یک لغت انگلیسی می باشد که معنای کرایه کردن و اجاره دادن دارد و در واقع از نوعی عملیات مالی حکایت دارد.اگر بخواهیم در فارسی برای لیزینگ معنی صحیحی پیدا کنیم می توانیم اینگونه بگوییم که لیزینگ اجاره اعتباری است.

در عمل لیزینگ به گونه ای است که در آن حق مالکیت مورد اجاره به شخص موجر و حق استفاده از آن به مستاجر قرار داده می شود.زمانی که قرارداد عقد می شود باید گزینه های در آن مشخص شود شامل مدت قرارداد، میزان قسطهای اجاره ، مبلغ دقیق، چگونگی تعیین و محاسبه اصل و فرع قیمت باقی مانده.

بین تمامی معاملات لیزینگ یک اصل مشترک است که آن مسئله بازپرداخت اقساط می باشد.پرداخت اقساط باید در فاصله زمانی مشخص شده و به صورت منظم به شکل ماهانه ، سه ماهه و یا سالانه صورت بگیرد.

مزایای لیزینگ

لیزینگ چیست ؟ : در قدم اول باید بدانید که لیزینگ می تواند به عنوان یک الگوی جدید در تجارت به شمار بیاید که می تواند سبب شود نیازهای مالی و پولی متقاضیان کالا تامین شود و همچنین در اقتصاد خرد و کلان سبب فراهم شدن ابزار تولید انبوه می گردد. 1)در لیزینگ می توان دارایی های جدید را جایگزین کرد 2)در مقایسه با دیگر روش های استقراض سهولت بهتری دارد3)قابلیت انعطاف پذیری با شرایط و انتظارات مستاجر دارد.4)در بکارگیری منابع مالی مستاجر و رفاه و آینده نیز صرفه جویی می شود.

 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  فسخ قرارداد بنیاد تعاون سپاه با همراه اول و مخابرات

نظرات در مورد : لیزینگ چیست ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *