لپ تاپ شارژ نمیشه مشکل چی هست ؟

شارژ نشدن لپ تاپ

تا حالا برایتان پیش آمده که لپ تاپتان را به شارژ زده باشید ولی شارژ نشود؟در این شرایطی چه کاری باید انجام بدهیم؟ آیا واقعا لپ تاپ ما نیاز به تعمیر دارد؟در ادامه این پست راهکارهای را به شما معرفی کرده ایم که شاید با انجام آن مشکلتان حل شود. با زوم تک همراه باشید. 

1)یکی از اولین و ساده ترین راهکارهای که می توانید انجام بدهید خاموش کردن لپ تاپتان است بعد از باتری را در بیاورید و سپس سیستم را به وسیله آن بالا بیاوریدو مجددا لپ تاپتان را خاموش نمایید . حالا باتری را سرجایش بگذارید و سیستم را روشن کنید.

در چنین شرایطی اگر باتری مشکل جدی نداشته باشد دوباره شروع به شارژ خواهد کرد. 

2)دومین راه حل این است که وارد منوی استارت شوید و در قسمت سرچ عبارت Device manager را تایپ نمایید . دنبال عبارت Device Manager بگیرید و بعد آن را انتخاب نمایید. 

شارژ نشدن لپ تاپ

حالا پنجره ی برایتان باز می شود که گزینه  Batteries  در آن وجود دارد که شما با کلیک روی علامت مثلث آن می توانید گزینه های دیگری را مشاهده نمایید.در بین گزینه های دیگر عبارت Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery وجود دارد ؛ روی آن راست کلیک کنید و گزینه Uninstall  را کلیک نمایید.

علت شارژ نشدن لپتاپ

بعد از اینکه Uninstall   به پایان رسید ، مجددا روی گزینه Batteries  کلیک راست کنید و گزینه Scan for hardware changes را کلیک نمایید.زمانی که اسکن کامل شد مجددا گزینه Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery برای شما نشان داده می شود که شما باید آن را نصب نمایید. 

علت شارژ نشدن لپتاپ

 

در صورت شارژ نشدن لپ تاپ موارد زیر را نیز چک کنید : 

1)خارج کردن شارژر از برق و اتصال به ورودی یا پریز دیگری ( دقت داشته باشید گاهی آداپتور دستگاه به دلیل افت یا شدت جریان برق از کار می افتد و به این طریق از وارد شدن آسیب به دستگاه جلوگیری می نماید)

2)کابل شارژر را تست نمایید(از سلامت کابل مطمئن شوید)

3)اتصالات را بررسی نمایید( این امکان وجود دارد که اتصالات دچار مشکل شده باشند)

4)لپ تاپ خود را ریستارت کنید.

توصیه می شود در چنین شرایطی سعی کنید لپ تاپتان را خنک نگه دارید و از داغ شدن آن خودداری نمایید

بیشتر بخوانید  نکات کلیدی که قبل از خرید لپ‌تاپ باید بدانیم

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : لپ تاپ شارژ نمیشه مشکل چی هست ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *