قرص سیتریزین و عوارض جانبی آن

سیتریزین

یکی از پرکاربرد ترین دارو های ضد حساسیت که در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد، قرص سیتریزین می باشد. این قرص بیشتر برای درمان خارش های آلرژیک و بثورات جلدی ناشی از مصرف مواد غذایی که فرد به آن ها حساسیت داشته , تجویز می شود.

با دستور پزشک می توان در آبریزش بینی شدید , کهیر , خارش پوست یا گلو , آبریزش چشم و قرمزی نیز از این داروی موثر , استفاده کرد. در کودکان زیر شش سال نباید از شکل دارویی قرص استفاده شود برای اطفال شربت تهیه شده است , اما اگر فردی که دچار حساسیت است، فردی بزرگ سال یا بالای شش سال می باشد منعی برای مصرف قرص سیتریزین وجود ندارد.

سیتریزینمهم ترین عوارض جانبی قرص سیتریزین

هر دارویی دارای عوارضی خارج از اثر دارویی و موثر خود می باشد. از مهم ترین عوارض سیتریزین می توان به کرامپ های شکمی , خشکی دهان , احساس خستگی و کسلی , خواب آلودگی , سردرد های مزمن , سرگیجه , اسهال و استفراغ و خون دماغ شدن اشاره کرد.

سیتریزین با چه داروهایی تداخل می دهد؟

استفاده از دو دارو به طور هم زمان ممنوع بوده و ممکن است عوارض خطرناک و حتی مرگ به همراه داشته باشد. فقط در صورتی مجاز به استفاده از دو دارو هستید که پزشک معالج اجازه این کار را به شما داده باشد. تحت هیچ شرایطی نباید با داروهای ضد اضطراب و ضد افسردگی , دارو های ضد تشنج , سایر داروهای آلرژیک , آرامش بخش ها , داروهای اسکیزوفرنی , قرص های سرما خوردگی به صورت هم زمان مصرف شود. مقدار و دوز مصرفی باید بنا به تشخیص پزشک بوده و کاهش یا افزایش تعداد یا دوز دارو ها بسیار خطرناک است.

در این فصل به دلیل حساسیت های فصلی حتما موارد و عوارض مصرف دارو های حساسیت را بررسی نموده و سپس به مصرف آن ها اقدام کنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قرص سیتریزین و عوارض جانبی آن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *