قابلیت Haptic Touch با بروزرسانی iOS 12.1.1 به آیفون XR خواهد آمد

قابلیت Haptic Touch

گوشی میان رده ی کمپانی اپل که تقریبا دو ماه قبل با نام آیفون XR رونمایی شد توانست تغییرات و تحولات بسیاری را در دنیای گوشی های هوشمند به نمایش بگذارد. کمپانی اپل این گوشی میان رده را در غالب یک پرچمدار با قیمتی پایین تر ارائه نموده است که بسیاری از کاربران نسبت به این اقدام اپل در نوع طراحی آیفون XR اعتقاد زیادی پیدا کردند.

قابلیت Haptic Touch

اکنون باید بگوییم که یکی از تفاوت‌ های میان آیفون XS و آیفون XR، پشتیبانی نکردن از قابلیت های 3D Touch در آیفون XR می باشد، ویژگی که این امکان را به کاربران می‌ دهد تا با مقداری فشار بیشتر بر‌ روی نمایشگر آیفونشان به یک میانبر خاص دسترسی یابند و یا با استفاده از قابلیت Peek بتوانند لینک‌ ها را مشاهده نمایند. در هر صورت، بر اساس گزارش سایت های خبری، در بروزرسانی سیستم عامل iOS 12.1.1 قابلیت Haptic Touch در آیفون XR، یکی دیگر از قابلیت های 3D Touch، که برای مشاهده ی اعلان‌‌ ها می باشد را دریافت خواهد کرد؛ با استفاده از این قابلیت کاربر می‌ تواند با کمی فشار بر‌ روی اعلان مورد نظر آن را مشاهده نماید.

قابلیت Haptic Touch

قابلیت Haptic Touch، که همزمان با رونمایی از آیفون XR معرفی شد، به کاربران این اجازه را می‌ دهد تا برخی از قابلیت‌ های 3D Touch را بدون داشتن سخت افزار قدرتمند بهره‌ مند گردند. هم اکنون، این قابلیت تنها برای اجرای دوربین و استفاده از چراغ قوه از روی صفحه ی قفل و همچنین تغییر تنظیمات کنترل سنتر محدود است. به منظور استفاده از این ویژگی ها، لازم است تا در ابتدا نمایشگر را برای مدت زمان طولانی‌ بفشارید، سپس با چند باز‌خورد ویبره Haptic انتخاب شما تایید خواهد شد. گویا وجود چنین فناوری مشخص می‌کند که 3D Touch دیگر به یک فناوری نا کارآمد تبدیل شده است. کمپانی اپل اعلام کرده است که برنامه‌ ای به منظور گسترش قابلیت‌ های Haptic Touch دارد و قابلیت مشاهده اعلان‌ ها در iOS 12.1.1 نخستین نمونه ی آن می باشد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: The Verge

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قابلیت Haptic Touch با بروزرسانی iOS 12.1.1 به آیفون XR خواهد آمد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *