قابلیت جذاب ضبط صدای HTC U11

U11

HTC به تازگی اقدام به رونمایی از یک پرچم دار جدید خود به نام HTC U11 نموده است که در آن توانسته است از قابلیت های جدید و خلاقانه ی استفاده کند . این روزها HTC باید برای اینکه از رقبای خود عقب نماند تلاش بیشتری را داشته باشد تا بتواند همانند رقبای خود سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد . در پرچم دار جدید HTC با توجه به آنچه توسط این کمپانی گفته شده از 4میکروفن در آن استفاده شده است . این میکروفن ها را با نام میکروفن های جهت دار نیز می شناسند پس نمی توان گفت HTC برای اولین بار این تکنولوژی را در گوشی های خود بکار برده است مثلا گوشی های دیگری مانند V20 نیز گذشته از 3 میکروفن استفاده کرده است . به هر حال در برابر گوشی های که این تنظیمات به صورت دستی در آنها صورت می گیرد ؛ HTC توانسته است با بکار گیری ثبت ویدئو های با کیفیت تر موفق تر باشد .

در اصل HTC در اطراف بدنه گوشی از 4 میکروفن استفاده کرده است که در زمان ضبط ویدئو آنها فعال می شوند . عملکرد این میکروفن ها در واقع به صورت 360درجه ی می باشد که موجب می شود آنچه را که ضبط می کنیم هم کیفیت بهتری داشته باشد و هم واقعی تر جلوه دهد . ( فناوری Noice Cancelling را می توانیم همانند میکروفن های حرفه ای تفنگی بدانیم با این تفاوت که آنها می توانند برای ضبط صدا تنها بر روی نقطه ی خاص تمرکز کنند) .

در رابطه با میکروفن ها نکته ی جالب این است که شما اگر عمل زوم کردن را انجام دهید گوشی به شکل خودکار از الگوریتم های ویژه ی استفاده می کند و اقدام به حذف نویزهای می نماید که در ویدئو اضافی هستند در نهایت شما با ویدئوی روبرو می شوید که تنها صداهای اصلی در آن شنیده می شود و نویزهای اضافی تقریبا حذف شده اند .

مثلا فرض کنید به تماشای یک تئاتر مورد علاقه ی خود رفته اید اگر شما بر روی صحنه ی تئاتر زوم کنید موجب می شوید که این فناوری جدید بر روی صداهای صحنه تمرکز داشته باشد و کمتر صداهای اطرافیانتان یا تشویق های افراد ساکن در سالن ضبط شود .

بیشتر بخوانید  گوشی جدید اچ تی سی که ممکن است شما را وادار کند تا آن را بخرید!

این پرچم دار جدید علاوه بر سخت افزار قوی و مقاومی که در برابر آب دارد و بدنه ی ترکیبی آن که هم از شیشه و فلز است و حتی با حذف جک 3.5میلی متری هدفون توانسته به عنوان یکی از بهترین پرچم داران جدید باشد با این وجود باید منتظر ماند و استقبال کاربران را در آینده بررسی کرد  .

 

جمع بندی :

این پرچم دار HTC توانسته است با بکار گیری 4 میکروفن از الگوریتم های جدید و خاصی استفاده کند که ضبط صدا را به شکل 360 درجه داشته باشند و همچنین نویزهای اضافی در ویدئو نهایی حذف شده باشد در نهایت کاربر با ویدئوی جذاب تر و با کیفیت تر از نظر صدا روبرو خواهد بود .

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قابلیت جذاب ضبط صدای HTC U11

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *