فیسبوک و تغییرات امنیتی

فیسبوک

شبکه ی اجتماعی فیسبوک در صورتی که کاربرانش یکی از صفحه های جعلی روسیه ای را لایک کنند برای آنها مشکلاتی به وجود می آورد. اخیرا گزارشاتی مبنی بر این‌ که کشور روسیه در حال انجام تبلیغات بر روی شبکه ی اجتماعی فیسبوک است، تا با استفاده از گسترش تبلیغات هدف مند از طریق حساب های جعلی و فیک در شبکه های اجتماعی بر اتفاقات منطقه در کشور آمریکا تاثیر بگذارد.

دیگر شبکه های اجتماعی و حاضر در عرصه ی فناوری نیز مثل شرکت گوگل اقدام به پیدا کردن این حساب های تبلیغاتی و فیک مرتبط با کشور روسیه در بستر سرویس های خود مثل یوتیوب، گوگل سرچ و جی میل کرده اند و آن ها را مسدود می کنند.

اخیرا شرکت فیسبوک برای تسریع این امور و شفاف سازی هر چه بیشتر آن ها ابزار های جدید و جالبی معرفی و به کار گرفته است کی طی آن اگر کاربران سرویس های این شرکت یک حساب جعلی مرتبط به کشور روسیه را لایک کنند به آن ها در این باره اطلاع می دهد.

همچنین شرکت فیسبوک اعلام کرد که این مسئله بسیار مهم بوده تا مردم از این موضوع با خبر باشید که چگونه بازیگران و افراد مختلف خارجی تلاش می کنند تا بی اعتمادی و تفرقه را با استفاده از خدمات فیس بوک در جریان قبل و بعد از انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا رواج دهند، به همین دلیل ما باید به دنبال ریشه کن کردن این مسائل باشیم.

در جریان یافته های جدید از سوی فیسبوک، تویتر و گوگل در چند ماه اخیر، از آن ها خواسته شد تا در صورتی که کاربران و اعضایشان مورد هدف این حساب های فیک و جعلی قرار گرفته اند و یا محتوایی را بر اساس معیار های کمپین های فعال روسیه ای مشاهده کرده اند آن ها را از این موضوع مطلع کنند، که در این مورد شرکت فیسبوک اقدامی بسیار مفید و مثبت  رو به جلو داشته است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  قابلیت تشخیص چهره به سیستم عامل کروم افزوده خواهد شد

نظرات در مورد : فیسبوک و تغییرات امنیتی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *