فیسبوک به سمت ویدویی شدن پیش می رود

فیسبوک به سمت ویدویی شدن پیش می رود

در سال هایی به سر می بریم که اکثر شبکه های اجتماعی در پی ایجاد تغییر و تحولاتی بزرگ برای جذب مخاطبان بیشتری به سمت خود هستند تا بتوانند از دیگر رقبای خود در این زمینه سبقت بگیرند.یکی از این نرم افزارهای اینترنتی که شاید به نوعی شروع کننده ی این عرصه بود، فیسبوک است.مدیرعامل و موسس این شرکت در کنفرانسی که اخیرا برگزار شد، به نکات مهمی اشاره کرد.با زوم تک در ادامه همراه باشید.

فیسبوک به سمت ویدویی شدن پیش می رود

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در کنفرانسی که برای ارائه ی گزارش مالی سه ماهه ی این شرکت انجام شد، اعلام کرد که آنها قصد دارند تمرکز اپلیکیشن موبایل این شبکه اجتماعی را از تمرکز بر روی متن به سمت استفاده از دوربین پیش ببرند.او در این باره گفت :

«این روزها در بیشتر برنامه های اجتماعی پیام های متنی پایه و اساس ارتباط هستند. اعتقاد ما بر این است که به زودی دوربین و تصاویر متحرک به اصلی ترین چیزهایی تبدیل می شوند که ما با دیگران به اشتراک خواهیم گذاشت.»

بر اساس پیش بینی زاکربرگ، تا پنج سال آینده بیشتر سرگرمی های آنلاین و محتواهای جذاب به شکل ویدیو ارائه خواهند شد، نه متن و یا عکس. با این رویکرد فیس بوک قصد دارد به سمتی پیش برود که اپلیکیشن فیس بوک به یک ابزار ویدیو محور تبدیل شود.

زاکربرگ همچنین اعلام که شرکت او به زودی اولویت های ویدیویی را در پلتفرم و تمام اپلیکیشن های زیر مجموعه خود توسعه خواهد داد تا کاربران بتوانند خود و احساساتشان را با محتوایی غنی تر به اشتراک بگذارند.

به احتمال فراوان در آینده بسیار نزدیک رابط کاربری اپلکیشن پیام رسان فیسبوک یک بازنگری و بازطراحی اساسی را تجربه خواهد کرد تا دوربین و ویدیو را در مرکز تجربه تولید محتوای کاربران قرار دهد. این همان کاری است که پیش از این رقیب آنها یعنی اسنپ چت به انجام رسانده، طوری که حالا برقرار تماس تصویری در هر شرایطی به عنوان یک گزینه ی مناسب در دسترس مخاطبان قرار دارد.

تحولاتی که مدنظر مارک زاکربرگ است چند وقتی است که آغاز شده است. دو ماه پیش قابلیت استریم آنلاین ویدیو به پیام رسان فیسبوک اضافه شد.از این نمونه میتوان به قابلیت Messenger Day که با همین رویکرد به شبکه اجتماعی اینستاگرام اضافه شده است اشاره کرد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ساعت هوشمند فیسبوک تابستان 2022 از راه می رسد

نظرات در مورد : فیسبوک به سمت ویدویی شدن پیش می رود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *