فورد: خودرو های خودران واقعی تا 5 سال آینده وارد بازار می شوند

فورد و غول جستجوی اینترنتی چینی, بایدو, درحال سرمایه گذاری برای توسعه ی خودرو های تمام خودران تا سال 2021 هستند. 

طبق گزارشات فورد حدود 75 میلیون دلار برای توسعه خودروی تمام خودران تا سال 2021 سرمایه گذاری کرده است, همچنین کمپانی جستجوی اینترنتی بایدو نیز 150 میلیون دلار برای همکاری با فورد سرمایه گذاری می کند.

شرکت فورد برنامه دارد تا پایان سال 2021 یک خودروی تمام اتوماتیک به مردم ارائه دهد. خودروساز آمریکایی اعلام کرده که در حال کار بر روی پروژه ای است تا بتواند یک خودروی تمام خودران تا موعد مقرر تولید کند و برای به نتیجه رساندن این برنامه اش با کمپانی چینی بایدو سرمایه گذاری مشترک انجام داده و همچنین از اوبر و جنرال موتورز نیز کمک میگیرد.

این کمپانی تعداد کارکنان و محققانی که در آزمایشگاه پالو آلتو بر روی این پروژه کار می کنند را افزایش داده و اعلام کرده تا سال 2021 قصد دارد 500 میلیون دلار دیگر هم در این بخش سرمایه گذاری کند. همچنین در حال حاضر فورد سرمایه گذاری های گسترده ای در استارتاپ های سیلیکون ولی انجام داده است تا از آنها در این پروژه کمک بگیرد.

بیشتر استارتاپ هایی که فورد روی آنها سرمایه گذاری کرده مربوط به توسعه تکنولوژی خودرو های خودران است, استارتاپ هایی از قبیل طراحی و توسعه نقشه های دقیق مناسب برای سیستم خودرو های خودران و یا استفاده از فناوری لیزر برای تشخیص و حرکت بین خطوط از جمله استارتاپ هایی اند که فورد در آنها سرمایه گذاری کرده است.

همانطور که قبلا در زوم تک خواندید, ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرده بود که خودرو های تمام خودران این شرکت تا دو سال آینده در دسترس قرار خواهند گرفت و حالا فورد اعلام کرده که خودرو های تمام خودران خود را تا سال 2021 میلادی معرفی می کند.

باید منتظر ماند و دید خودرو ساز های دیگر چه زمانی را برای رونمایی از خودرو های خودرانشان در نظر گرفته اند و آیا طبق پیش بینی ماسک تا یک دهه آینده خیابان هایمان مانند فیلم های علمی تخیلی مملو از خودرو های خودران می شود یا نه؟

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  سیستم استاپ/استارت اتومبیل های مدرن چگونه کار می کند؟

نظرات در مورد : فورد: خودرو های خودران واقعی تا 5 سال آینده وارد بازار می شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *