فواید شکلات تلخ

شکلات

یکی از مواد خوراکی که سن و سال نمی شناسد و همه را طرفدار خود کرده، شکلات است. شاید بیشتر مادران دوست نداشته باشند فرزندانشان شکلات بخورند چرا که فکر می کنند برای سلامتی آن ها مضر است اما باید بگوییم شکلات به خصوص شکلات تلخ دارای فوائد بسیار زیادی است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

1) پیشگیری از افسردگی

منیزیم موجود در شکلات باعث آرامش شده و به گیرنده های عصبی مغز در ایجاد آرامش کمک می کند. تیرامین و فنیل اتیل آمین دو ماده موجود در شکلات هستند که عملکردب مشابه آمفتامین دارند و شادی آور بوده و مانع از ایجاد افسردگی می شوند.

2) جلوگیری از دیابت نوع 2 و فشار خون بالا

بسیار جالب است که بدانیم شکلات از ابتلا به فشار خون بالا جلوگیری می کند و به دلیل داشتن  فلاونوئید فشار خون بالا را پایین آورده و آن را کنترل می کند.

شکلات3) جلوگیری از بیماری های قلبی

شکلات , این ماده خوشمزه و محبوب به دلیل داشتن فلاونوئید ها از ایجاد بیماری قلبی جلوگیری می کند. فلاونوئید که همانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند , باعث کشش دیواره رگ های خونی شده و میزان کسترول بد را کنترل می کند.

4)شادابی پوست 

اگر دوست دارید جوان بمانید و پوستی صاف و شفاف داشته باشید , از شکلات تلخ در طول روز استفاده کنید , این ماده به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی و فلاونوئید , بدن را جوان و شاداب حفظ می کند.

5) سلامتی دندان ها

همه فکر می کنند شکلات اثرات مخربی بر روی دندان ها داشته و باعث پوسیدگی آن ها می شود , اما تحقیقات نشان داده است علت اصلی پوسیدگی دندان ها وجود یک باکتری است که ازساکاروز موجود در دهان تغذیه کرده و مینای دندان را از بین می برد , حال جالب است آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ از فعالیت این باکتری جلوگیری کرده و مانع از پوسیدگی دندان ها می شوند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فواید شکلات تلخ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *