فناوري Li-Fi در آینده جای Wi-Fi را در خانه شما میگیرد

فناوري Li-Fi در آینده جای Wi-Fi را در خانه شما میگیرد

وای فای این روز ها عضوی از هر خانواده است. ما آنقدر به این شبکه وابسته شده ایم که در هر جا و مکان به دنبال آن میگردیم. وای فای مدت زیادی نیست که به زندگی مان وارد شده است و احتمالا تا چندین سال دیگر هم از ما جدا نخواهد شد اما در آینده چه میشود؟

اکنون تکنولوژی جدیدی با نام Li-Fi ابداع شده  است. این تکنولوژی بر مبنای نور کار میکند و در نهایت برای ما کاری همانند وای فای را انجام میدهد. احتمالا Li-Fi در آینده جای وای فای را در خانه ما خواهد گرفت. این تکنولوژی نسل بعدی اینترنت بدون سیم را ارائه خواهد دارد و کار کرد آن بر مبنای انتقال داده به وسیله نور است.

طبق نتایجی که از آزمایش های انجام شده به دست آمده است، Li-Fi میتواد با سرعت 100 برابر نسبت به وای فای اینترنت بی سیم را برای گجت های مختلف ارائه کند. مبدا این تکنولوژی دانشگاه ادینبورگ بوده است که در  سال 2011 هارلد هاس، پروفسور این دانشگاه تکلنولوژی با نام Li-Fi را معرفی نمود.

اگر ابداع این تکنولوژی به ثمر بنشیند، با تغییراتی گسترده ای در زمینه انتقال داده ها مواجه خواهیم شد. Li-Fi برتری های زیادی نظیر سرعت بیشتر، امنیت و خطراتی کمتر برای  سلامتی انسان دارد. در سال های آینده  شاهد چنین تکنولوژی در سراسر جهان خواهیم بود.

منبع: stgist

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چگونه می توان پیام هشدار Wi-Fi Isn’t Secure را روی ویندوز تعمیر کرد

نظرات در مورد : فناوري Li-Fi در آینده جای Wi-Fi را در خانه شما میگیرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *