فعالسازی دبیت ارزی بر روی پیام رسان داخلی سروش

دبیت ارزی

در جلسه ای که با مدیران پیام رسان سروش برگزار شده بود بیشتر بانک های کشورمان به منظور استفاده از کارت های نقدی یا همان دبیت ارزی که افراد بتوانند از آن ها در خرید ارزی یا منتقل کردن وجه نقدی استفاده کنند. با بیشتر شدن ضریب نفوذ تلفن های هوشمند که هم پایه با بیشتر شدن راه های اصلی ارتباطی باند پهن ، افراد جامعه را به استفاده از خدمات و سرویس های فضای مجازی هدایت کرده است. تا حدی که یک فیلترینگ یا مشکلی در این برنامه ها نارضایتی مردم را پیش رو دارد.

پیشرفت این برنامه ها و احتیاج به داشتن ارتباط و برقراری رابطه با دیگران از نیازهای افراد است که این پیام رسان ها آن را تامین می کنند و به صورت برنامه های متفاوت و خدمات مختلف ارائه می دهد. پیام رسان ها از برنامه هایی هستند که از پرکردن شکاف بین نسلی با بهره گیری از تکنولوژی ها ایجاد شده اند و با همین توصیف تمامی افراد با گروه سنی متفاوت از آن ها استفاده می کنند.

دبیت ارزی

از این پیام رسان ها می توان به تلگرام که حدود ۴۰ درصد از افراد کشورمان آن را در گوشی همراه خود دارند (البته این آمار خود شرکت است) استفاده می کنند. این برنامه های پیام رسانی در تمامی جهان انتشار یافته و تمامی کشور ها را در دست خود نگه داشته است. امکانات آن به صورت یک پارچه است اما به دلیل نداشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، فیلتر شده اند.

با استفاده از این پیام رسان ها شغل های زیادی به وجود آمده که با فیلتر شدن آن ها این شغل ها دچار آسیب های شدیدی شدند و هیچ‌ کاری هم از دست آن ها برنمی آمد زیرا این برنامه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی بنا نشده بود . با نگاه و داشتن دید وسیع می توان گفت که اکثر برنامه های روز دنیا خود را به صورت بومی سازی شده ارائه می دهند اما تلگرام فقط به صورت پیام دو طرفه و کانال (یک طرفه) ارائه می دهد و با این وجود داشتن این سطح پایین از نظر کاربران در فضای مجازی مناسب نیست.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  قابلیت جدیدی که کوین بیس در اختیار سرمایه گذاران خود می گذارد

نظرات در مورد : فعالسازی دبیت ارزی بر روی پیام رسان داخلی سروش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *