فضای ابری چیست؟

امروزه با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی خیلی راحت میتوان به تمامی اطلاعات خود آن هم در هر جای جهان دسترسی پیدا کرد امروز می خواهیم با یکی از این فضا های دسترسی اطلاعات آشنا شویم.

شاید تا به حال با اسم فضای ابری یا cloud برخورده اید و یک درایوی در گوشی یا سیستم شخصی شما با این اسم وجود داشته باشد، حال این فضای ابری چه کمکی به زندگی و کار های روز مره ما می کند؟

shemaBigدر واقع فضای ابری یک سیستم انلاین ذخیره سازی اطلاعات است که همه چیز انلاین صورت می گیرد. انگار که شما یک هارد جداگانه در فضای اینترنت با امنیت چندین برابر بالا تر را در اختیار دارید. ما نباید خیلی ساده به این فضا نگاه کنیم زیرا تنها طی چندید سال آینده سر و کار تمامی ما با آن است شما به راحتی می توانید برنامه ها و نرم افزار ها ویا حتی اطلاعات شخصی خود را در فضا های عمومی یا خصوصی نگهداری کنید و خیلی راحت می توانید با گوشی یا رایانه خود به اطلاعاتتان برسید.

Run-business-in-cloud2از نظر بسیاری از کارشناسان it فضای ابری در آینده بسیار نزدیک جز یکی از بزرگ ترین شبکه های اطلاعاتی جهانی می شود. به طور مثال شما کاربران تصور کنید که دیگر نیاز نیست اطلاعات مهم یک شرکت در خود شرکت نگهداری شود و تنها با ثبت شرکت مورد نظر در فضای ابری میتوان تمامی اطلاعات و یا مدارک را با بالاترین امنیت جهانی آن هم به صورت رایگان نگهداری کنید. شما در واقع می توانید تمامی وسایل خود را به این سیستم جامع وصل کنید و هر موقع که نیاز شد به آن ها دسترسی پیدا کنید.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نگاهی اجمالی به پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

نظرات در مورد : فضای ابری چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *