روش های مختلف به منظور پیدا کردن فایل های مخفی در macOS

فایل های مخفی در macOS

شهرت کمپانی اپل این است که سیستم عامل های این کمپانی از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و امکان نفوذ به هر کاربر را نمی دهد. در این میان، کمپانی اپل به منظور افزایش امنیت سیستم عامل مک بوک های خود، فایل های سیستمی را از دسترس کاربران مخفی کرده تا مشکلی برای آن ها پیش نیاید ولی گاهی اوقات شرایط به این صورت پیش می رود که شما تصمیم دارید تغییرات آگاهانه و حرفه ای بر روی این فایل ها ایجاد نمایید.

اساسا تغییر و یا حذف فایل‌ های سیستمی در یک سیستم عامل می‌ تواند تاثیرات غیرقابل جبرانی را بر روی سیستم عامل داشته باشد. در نتیجه کمپانی اپل ترجیح می دهد تا آن‌ ها را از دید کاربران خود مخفی کند. بدون انجام روش هایی که در این بخش قصد داریم برای شما معرفی کنیم، امکان دسترسی به این فایل ها وجود ندارد. اساسا فایل‌ هایی که در macOS مخفی هستند و کاربران احتمال دارد به آن‌ ها احتیاج داشته باشند، در فولدر Library این سیستم عامل قرار گرفته‌ است. تعداد زیادی از توسعه دهندگان تمامی فایل‌ های مربوط به نرم افزار‌های خود را در این فولدر نگهداری می نمایند.

آسان ترین روش برای پیدا کردن فایل های مخفی

باید به خاطر داشته باشید که در بسیاری از موارد، فایل مخفی شده خود فایل Library می باشد. در نتیجه زمانی که توانستید این فایل را پیدا کنید تنها لازم است وارد آن شوید. در غیر این صورت ‌باید Finder را باز کنید و سپس از داخل منو بر روی گزینه ی Go کلیک کرده و وارد فولدر شوید و دقیقا متن زیر را تایپ کنید:

Library/~

کلید Enter را بزنید و یا دوباره بر روی گزینه‌ی Go کلیک کنید. اکنون وارد فولدر Library شده اید. از داخل این فولدر می توانید به تمامی فایل هایی که احتیاج دارید دسترسی پیدا کنید.

دسترسی به موارد بیشتر

در صورتی که یک درایو خارجی داشته باشید که قبلا از آن درایو به منظور بوت کردن سیستم عامل استفاده می نمودید، باید بدانید که این درایو نیز دارای یک فولدر به نام Library می باشد که با استفاده از دستور  Library/~ نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

برا اینکه به این فایل دسترسی پیدا کنید باید به جای عبارت ~ مسیر کامل را تایپ نمایید. به عنوان مثال بنویسید:

Your Mac Name/Your Drive/Users/Your Username/Library

لازم به ذکر است که باید به جای عبارات Your Mac Name و Your Drive و Your Username نام‌ های مربوط به سیستم عامل خود را وارد نمایید ولی احتمال دارد که به خاطر نداشته باشید، باید دقیقا از چه مسیری استفاده کنید. بدین منظور که بتوانید مسیر کامل را درک کنید، Finder را باز کرده و وارد فولدر مربوط به حساب کاربری خود گردید. اکنون بر روی نوار ابزار بالای پنجره کلیک راست نمایید. تمامی مسیری که باید از آن آگاه باشید در داخل نوار ابزار قابل مشاهده می باشد.

فایل های مخفی در macOS

اساسا این مسیر در بخش های مختلف از بالا به پایین نمایش داده می‌ شود که در نهایت نام دستگاه شما قابل مشاهده می باشد. اکنون باید وارد منوی Go شده و سطح‌ های قابل مشاهده در لیست مذکور را به ترتیب تایپ کنید.

جستجو کنید، پیدا کنید

اگر توجه داشته باشید در هر پنجره‌ ی فایندر، می‌ توانید نوار ابزار جستجو را در بخش بالایی، سمت راست مشاهده نمایید. تنها لازم است تا نام فایلی که قصد دارید پیدا کنید را در آن تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. در صورتی که فایلی مخفی نباشد، می‌توانید آن را مشاهده کنید ولی با استفاده از همین روش می توانید فایل‌ های مخفی شده را هم پیدا کرد. زمانی که نتایج برای شما به نمایش در آمد، می توانید یک نوار ابزار جدید در بالای صفحه مشاهده نمایید. اساسا این پنجره یک گزینه به نام Save دارد ولی گزینه ی مهم دیگر دارای یک علامت + می باشد. بر روی آن کلیک کنید. خواهید دید که یک نوار ابزار دیگر به صفحه افزوده خواهد شد.

فایل های مخفی در macOS

لیستی که برای شما به نمایش در می آید احتمال دارد با لیستی که ما در تصویر نشان داده ایم، تفاوت داشته باشد ولی به احتمال باید گزینه‌ ای به نام File Visibility برای شما نمایش داده شود (احتمال دارد گزینه‌ ای به نام Other‌ در لیست مذکور قابل مشاهده باشد). بر روی این گزینه کلیک کنید و گزینه‌ ی Invisible Itmes را انتخاب کنید. فایل مخفی شده باید در بخش نتایج جستجو به نمایش در بیاید.

این روش نیز یک روش خوب است ولی ممکن است برای شما به عنوان یک روش کاربردی نباشد. شما به منظور استفاده از این روش باید نام دقیق فایل موردنظرتان را بدانید. بعضی از فایل‌ ها حتی با فعال کردن انتخاب گزینه‌ ی Invisible Items به نمایش در نمی آیند. به عنوان مثال در صورتی که در این بخش به جستجوی فایل Library بپردازید برای شما نمایش داده نمی شود. در نتیجه باید به دنبال روشی بهتر بگردید.

 یک روش جدید

هر یک از روش‌ هایی که برایتان شرح دادیم در شرایط بخصوصی می‌ توانند کابرد باشند ولی روش دیگری نیز وجود دارد که به احتمال بتواند روش خوبی به شمار برود. از وقتی که سیستم عامل macOS Sierra در سال 2016 میلادی عرضه گردیده است، به منظور نمایش فایل‌ های مخفی شده یک سری کلید‌های میانبر وجود دارد که می‌ توانید از آن‌ ها استفاده نمایید.

زمانی که در Finder هستید، می‌ توانید کلید های ترکیبی Command و Shift را نگه داشته و سپس دکمه ی ” . ” را بزنید. با استفاده از کلید‌های ترکیبی تمامی فایل‌ های مخفی شده نمایش در می آیند. با تکرار در استفاده از این کلید ترکیبی، تمامی فایل‌ های به نمایش در آمده دوباره مخفی خواهند شد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: appleinsider

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : روش های مختلف به منظور پیدا کردن فایل های مخفی در macOS

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *