غیرقانونی بودن فعالیت اسنپ در قم

فعالیت اسنپ در قم

فعالیت اسنپ در قم | یکی از موضوعاتی که این روزها مطرح می باشد، این است که در بسیاری از شهرها و استان های ایران تاکسی های اینترنتی فعالیت دارند و افراد زیادی تا به امروز از این تاکسی ها استفاده می نمایند و به نوعی کار مردم را آسان نموده اند ولی این روزها خبرهایی مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت اسنپ در شهرهای مختلف کشور منتشر می گردد.

فعالیت اسنپ در قم

بر اساس گزارشات منتشر شده، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم، عباس ذاکریان، گفته که فعالیت تاکسی‌ های اینترنتی و آنلاین واقعیتی می باشد که رخ‌ داده است و همچنین مردم نیز از آن استقبال نموده اند ولی از لحاظ قانونی فعالیت این شرکت‌ ها غیرقانونی می باشد. ایشان گفته اند که فعالیت‌ تاکسی‌ های اینترنتی باید بر اساس قوانین بوده و زیر نظر سازمان تاکسیرانی استان ها باشد ولی این شرکت‌ ها تا به امروز قوانین و خواسته‌ های شهرداری قم را به منظور سازماندهی و نظارت قبول نکرده اند. ایشان در ادامه افزود که در چند ماه قبل مذاکراتی میان اسنپ در این خصوص و به منظور نزدیک نمودن خواسته‌ های دو طرف صورت پذیرفته و یکی از اصلی ترین خواسته‌ های ما استفاده از رانندگان تأیید صلاحیت شده می باشد.

فعالیت اسنپ در قم

عباس ذاکریان، قابلیت دسترسی مدیریت به پنل این سامانه به منظور نظارت نمودن بهتر به تاکسیرانی را یکی از موارد مطرح شده در بین جلسات عنوان نمود و گفت:

اصلی ترین خواسته‌ ی ما از این شرکت‌ ها واگذاری نمودن اولویت سفرها به تاکسی‌ ها بوده، زیرا امرارمعاش اشخاص تاکسی دار تا حدی با این شرایط مرتفع گردید.

ایشان اصلی ترین خواسته‌ ی اسنپ از شهرداری قم را افزایش حق کمیسیون عنوان نموده و گفته که این شرکت هزینه‌ ی 8 درصدی در نظر گرفته را مناسب نمی‌ داند و بر اساس هزینه‌‌ های نگهداری سامانه و تبلیغات این میزان را به صرفه نمی‌ دانند. ایشان در ادامه ی صحبت های خود گفت:

هم اکنون این شرکت 13 درصد از حق کمیسیون از رانندها را اخذ می نمایند که در بعضی از شهرها و استان ها این مقدار به 20 درصد نیز رسیده است. تاکسی‌ های تلفنی سطح شهر هم 20 درصد حق کمیسیون دریافت می نمایند که سازمان تاکسیرانی مبلغ 13.5 درصد را که عددی منطقی می دانند، پیشنهاد داده است.

 

بیشتر بخوانید  دانلود تپسی

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : غیرقانونی بودن فعالیت اسنپ در قم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *