طریقه ادغام فایل های PDF

ادغام فایل های PDF

قطعا همه ی شما در طول دوره ی تحصیل و یا در محل کار خود تا به امروز با فایل های PDF روبرو شده اید. اساسا افراد می دانند برای اینکه بخواهند یک فایل را بر اساس سلیقه ی شخصی خود برای دیگران ارائه نمایند باید به صورت فایل PDF به آن ها تحویل بدهند. یا اینکه در برخی از شرایط لازم است تا فایل هایی متنی را در فضای وب آپلود نمایید که در این شرایط نیز به فایل های PDF احتیاج پیدا می کنند. به همین دلیل لازم است تا ترفندهایی را در این خصوص بلد باشید. به عنوان مثال آیا می دانید که چگونه می توان دو یا چند فایل PDF را باهم ترکیب کرد؟

در ادامه تصمیم داریم که به این سوال پاسخ بدهیم؛ با ما همراه باشید.

با استفاده از ویندوز

Adobe Acrobat DC بهترین نرم افزاری است که در ویندوز می‌ توان از آن به منظور ترکیب دو یا چند فایل PDF استفاده نمود. توصیه می کنیم که به دنبال نرم افزارهای دیگر نباشید و با استفاده از Adobe Acrobat DC اقدام به انجام این کار نمایید.

  • در ابتدای کار وارد این صفحه شوید و نسخه ی محدود و رایگان نرم افزار Adobe Acrobat DC را دانلود کرده و در ویندوز خود نصب کنید. با اتمام فرآیند نصب و راه اندازی، نرم افزار Adobe Acrobat DC را باز کرده و تب Tools را در این بخش جستجو کنید.

ادغام فایل های PDF

  • در این مرحله بر روی گزینه ی Combine Files کلیک کرده تا ابزار ترکیب فایل‌ های PDF برای شما آغاز به کار نماید، سپس با کلیک بر روی Add Files ، فایل‌ هایی را که قصد دارید با یکدیگر ترکیب کنید بروید و تمامی آن‌ ها را انتخاب نمایید.

ادغام فایل های PDF

  • پس از انتخاب فایل ها، در صفحه ی نرم‌ افزار به دنبال گزینه ی Combine باشید و بر روی آن کلیک کنید.

ادغام فایل های PDF

  • پس از کلیک بر روی گزینه ی Combine، فرآیند ادغام فایل‌ های PDF آغاز خواهد شد و در آخر نرم افزار Adobe Acrobat DC تمام این فایل های PDF را در داخل یک فایل ادغام خواهد کرد. تنها کاری که پس از اتمام این فرآیند باید انجام دهید ذخیره نمودن فایل جامع پی دی اف ها می باشد.

در نتیجه بر روی File کلیک کرده و از بین گزینه‌ های موجود در منوی پیش رو دنبال گزینه ی Save As باشید. اکنون یک لوکیشن به همراه نامی مناسب برای این فایل در نظر داشته باشید و آن را ذخیره نمایید.

 

با استفاده از سیستم عامل مکینتاش

بروزترین نسخه ی سیستم عامل مکینتاش به کاربران خود این دسترسی را می‌ دهد که در زمان پیش نمایش گرفتن از فایل‌ های PDF آن‌ ها را نیز با هم ادغام نمایند. پروسه ی انجام این فرآیند نیز خیلی راحت می باشد. برای آغاز کار به دنبال Finder باشید و به صورت انتخابی همه ی فایل‌ هایی را که تصمیم دارید با هم ادغام نمایید، انتخاب کنید.

ادغام فایل های PDF

در صورتی که تمامی فایل‌ ها را نیز با هم باز کنید، این سیستم عامل طبق معمول پیش نمایش تمام این فایل ها را برای شما نمایش خواهد داد.

ادغام فایل های PDF

در صفحه ی هر پیش نمایش به دنبال منوی View باشید و گزینه ی Thumbnails را انتخاب نمایید. با انجام این کار در گوشه ی تصویر ساید باری برایتان نمایش داده خواهد شد که می‌توانید در این ساید بار همه ی صفحات فایل‌ های PDF را مشاهده نمایید. اکنون تنها لازم است که صفحات یک PDF را با ماوس گرفته و آن‌ ها را دربین دیگر صفحات PDF قرار بدهید.

ادغام فایل های PDF

زمانی که فرآیند به اتمام رسید، یک نام متفاوت با سایر فایل های PDF انتخاب نموده و آن را ذخیره کنید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: digitaltrends

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طریقه ادغام فایل های PDF

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *