طرح رجیستری دامان تبلت ها را نیز گرفت

طرح رجیستری

این بار طرح رجیستری برای تبلت هذ نیز قرار است اجرایی شود دولت گویا تصمیم گرفته این دفعه با قاچاق تبلت نیز مبارزه نموده و جلوی آن ها را بگیرد. البته لازم به ذکر است که تنها تبلت های سیمکارت خور به این صورت خواهند بود و اکنون بستر اجرای این طرح آماده شده است.

طرح رجیستری

طرح رجیستری گوشی‌ های هوشمند از سال گذشته آغاز شد و تا اوایل سال جاری ادامه پیدا کرد و آخرین فاز اجرایی این طرح در فروردین ماه 97 به طور کامل عملیاتی شد. تعداد زیادی از مسئولان کشور اجرای این طرح را بسیار موفقیت‌ آمیز خواندند و حتی در شرایطی اعلام نموده اند که میزان واردات گوشی های قاچاق در کشور به صفر رسیده است. بر این اساس اکنون گویا نوبت به رجیستری تبلت‌ ها رسیده است و در فاز بعدی قرار است که تبلت‌ های سیم‌ کارت‌ خور مشمول این طرح باشند.

طرح رجیستری

بر اساس گفته های دهقانی نیا، عملیات فنی رجیستری تبلت ها صورت پذیرفته و بستر اجرای این طرح آماده شده است و اکنون منتظر تعیین تکلیف تخصیص ارز وارداتی می باشند. ایشان با اشاره به این موضوع که مرحله‌ی دوم اجرای طرح رجیستری گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های دارای سیم‌کارت‌ مربوط به طرح رجیستری تبلت ها بوده است، افزود:

در این مرحله تصمیم بر این است که همه ی تبلت‌ های وارداتی به داخل کشور که مجهز به سیمکارت می باشند، در سامانه ثبت و شناسایی رجیستری باید به ثبت برسند.

بر اساس گفته ی دهقانی نیا، در صورتی که مسئله ی تامین ارز واردات و تکلیف ارزهای اختصاص داده‌ شده به وارد کنندگان گوشی های هوشمند تعیین شود، طرح رجیستری تبلت را اعمال خواهند کرد و اکنون منتظر هستند تا مسائل مربوط به واردات گوشی های هوشمند مرتفع شود تا این طرح را اجرایی نمایند، در غیر این صورت هیچ یک از واردکنندگان اقدام به واردات تبلت نمی کنند.

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  سری جدید تبلت های سامسونگ

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طرح رجیستری دامان تبلت ها را نیز گرفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *