طراحی یک بازی توسط گوگل به منظور آموزش کدنویسی به کاربران

کدنویسی

این بازی که مخصوص افراد سن بالا است ، در آموزش اصول و مبانی کدنویسی و برنامه نویسی مفید است. معمولا از بازی برای جذب کودکان به کامپیوتر و … استفاده می شد ولی این بازی ها در گوشی های موبایل و سایر پلییر ها نیز موجود است اما بازی مخصوص بزرگتر ها که موضوع آن نیز کدنویسی و برنامه نویسی باشد، در ذهن افراد بیشتر جنبه کسل کننده دارد.

کمپانی گوگل قصد دارد این موضوع را تغییر و مطالب را برای افراد جذاب کند. این شرکت ۹ ماه است که بر روی این موضوع تلاش می کند و از بازی گرس خاور نیز استفاده کرده است. تا به حال تقریبا هزار نفر توانسته اند در قسمت مقدماتی جاوااسکریپت موفق شوند ولی با این حال این بازی به صورت آزمایشی قرار دارد. بر اساس گفته گوگل در چهارشنبه همین هفته در دسترس تمامی افراد که خواستار آن هستند قرار می گیرد.

کدنویسی

این بازی از area 120 که کارگاه داخلی گوگل برای پروژه های آزمایشی است برای سیستم عامل های اندروید و iOS قرار می گیرد. این شرکت زمانی که می خواست این بازی را طراحی کند سه مورد که مانع یادگیری افراد از برنامه نویسی می شد را در نظر گرفت. این موارد شامل زمان، دسترسی و پول است. موسس گرس هاپر و همچنین مدیر مسئول ارشد گوگل خانم لارا هولمز گفته که زمان مانع اصلی افراد برای انجام کدنویسی است. در طی تحقیقات گفته شده که افراد بزرگسال به دلیل کم بود زمان از کدنویسی دست برداشته اند.

استفاده از این برنامه و وارد کردن کد های برنامه نویسی در این بازی مشکل این افراد را در کم بود زمان جبران کرده است. همچنین افزود که خیلی از کاربران ما فقط در زمان های استراحت و موقع خواب وقت انجام این کار را دارند و ما بهترین استفاده را از آن کردیم. در مطالعات انجام شده بیشتر افراد مشتاق به منظور پیشرفت در کار خود به یاد گیری برنامه نویسی روی می آورند.

این موضوع عجیب نیست وقتی که بدانید پر درآمد ترین شغل های ۲۰۱۸ توسعه موبایل ، پردازش ابری و همچنین مهندسی داده باشد . همین طور در سال ۲۰۱۷ در لیست پی اسکیل و cnn توسعه دهندگی آپ موبایل بهترین شغل ایالات متحده بوده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طراحی یک بازی توسط گوگل به منظور آموزش کدنویسی به کاربران

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *