ضعف فایر فاکس به هکر ها اجازه می دهد تا اطلاعات کاربران را بدزدند

ضعف فایر فاکس به هکر ها اجازه می دهد تا اطلاعات کاربران را بدزدند

موزیلا به کاربران راجع به ضعفی در مرورگر وب فایر فاکس هشدار می دهد که ممکن است به هکر ها اجازه دهد تا از کامپیوتر اطلاعات بدزدند. این کمپانی مرورگر ساز به کاربران می گوید که ورژن فایر فاکس خود را حتما به روز نگه دارند – ورژن v39.0.3 یا بالا تر – تا از سیستمشان در مقابل این ضعف محافظت شود.
در حالی که فایر فاکس به صورت پیش فرض خود را آپدیت می کند، کسانی که این تنظیمات را غبر فعال کرده اندباید از طریق تنظیمات ” درباره ی فایر فاکس ” در تب راهنما، به طور دستی مرورگر خود را آپدیت کنند. اوایل این هفته، کودی کروز، که یک محقق امنیت است، به موزیلا گفت که روز نامه ای در روسیه خبری را پخش کرده است که طبق آن، قابلیت نمایش فایل های PDF در فایر فاکس به نوعی آسیب پذیر است. شخص سوء استفاده گر در کامپیوتر قربانی به دنبال فایل های حساس می گردد و آن ها را روی یک سرور مشکوک آپلود می کند که گزارش شده است که در اکراین قرار دارد.
ورژن هایی از فایر فاکس که از قابلیت نمایش PDF پشتیبانی نمی کنند، مانند فایر فاکس برای اندروید، در مقابل این نوع سود جویی آسیب پذیر نیستند. رئیس بخش امنیت موزیلا، دانیال ودیتز می گوید :” این آسیب پذیری از تعامل مکانیسم هایی ست که محتویات JavaScript و قابلت نمایش PDF فایر فاکس را جدا می کنند.
” این حفره اجازه استخراج اختیاری کد ها را نمی دهد اما سوء استفاده گر می توانست یک محموله JavaScript را وارد محتویات فایل محلی کند. به این روش می شود به دنبال اطلاعات گشت و فایل های حساسی را آپلود کرد.
ودیتز می گوید که ممکن است کسانی که از ابزار موجود برای بلاک کردن تبلیغات استفاده می کنند، از این حفره آسیبی نبینند، با این حال هنگام گفتن این مطلب چندان مطمئن به نظر نمی رسید. با این حال احتمالا بهتر است که مرورگر وب فایر فاکستان را به روز رسانی کنید.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بررسی تاریخچه ی مرورگر فایر فاکس

نظرات در مورد : ضعف فایر فاکس به هکر ها اجازه می دهد تا اطلاعات کاربران را بدزدند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *