چرا صفحه نمایش گوشی ها با هم فرق دارد؟

کاربران گوشی های وان پلاس 5T به آسانی می توانند رنگ کلی صفحه نمایش گوشی خود را در ۵ حالت کاملا متفاوت نتظیم کنند. شرکت بزرگ گوگل نیز مجبور شده است تا برای صفحه نمایش گوشی پرچم دارش یعنی پیکسل ۲ ایکس ال یک حالت مدیریت رنگ دیگر اضافه کند، با وجود این کار هایی که کمپانی های گوشی سازی انجام داده اند سایت فوق تخصصی Display mate اعلام کرده است که صفحه نمایش گوشی پرچم دار کمپانی محبوب اپل یعنی گوشی آیفون ایکس از لحاظ دقت و ظرافت صفحه نمایش بهترین عملکرد را دارد.

بیشترین بخش از این سر و صدای پیرامون بحث مدیریت رنگ یا همان color management به دلیل حرکت آهسته از صفحه نمایش های ال سی دی به سمت صفحه نمایش های او ال ای دی است، البته هر دوی این تکنولوژی ها سابقه ی زیادی دارند ولی حالا با توجه به استفاده ی کمپانی محبوب اپل و کمپانی ال جی از نمایشگر های او ال ای دی، بهره گیری از این تکنولوژی روز به روز بیشتر از گذشته می شود.

این موضوع مدیریت رنگ باعث ایجاد کشمکش بیت طرف داران رنگ های روشن و شفاف و طرف داران رنگ های طبیعی شده است، بیشتر کاربران رنگ های روشن و شفاف را انتخاب می کنند اما اهمیت استفاده از رنگ های طبیعی وقتی آشکار می شود که شما بخواهید عکس برداری کنید یا اینکه به صورت اینترنتی لباس خریداری کنید. به همین خاطر است که هر روز تعداد بیشتری کمپانی های گوشی سازی حالت های مدیریت رنگ های مختلف را برای صفحه نمایش گوشی هایشان معرفی می کنند، تقریبا همان کاری که بیشتر شرکت های تلویزیون سازی انجام می دهند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  کمپانی سامسونگ در حال فعالیت بر روی یک پروژه جدید

نظرات در مورد : چرا صفحه نمایش گوشی ها با هم فرق دارد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *