صدور اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران توسط فیسبوک

فیسبوک

یکی از دلایلی که سبب رسوایی فیسبوک در سراسر جهان شد این بود که این شرکت اطلاعات خصوصی کاربران را در اختیار شرکت ها و کمپانی های مختلف قرار می داد که پس از افشا شدن این مسئله بسیاری از کاربران نسبت به این اقدام دست به اعتراض زدند و افراد مشهوری نظیر ایلان ماسک حساب کاربری خود را در این شبکه ی اجتماعی به طور کامل حذف نمود.

در این میان گویا اخیرا فیسبوک دسترسی های خاصی را به 61 شرکت و کسب و کارهایی نظیر Nike ، Spotify ، UPS و برنامه هایی نظیر Hinge داده است که می توانند از اطلاعات شخصی کاربران استفاده نمایند. لازم به ذکر است که این دسترسی ها در شرایطی داده شده که کاربران این صفحات تمامی دسترسی های را مسدود نموده بودند. کمپانی فیسبوک، در نامه های خود به کنگره‌ی ایالات متحده در خصوص مراحل کاریشان، اعلام نمود که آن ها به افزونه‌ های زیادی ، اجازه‌ ی استفاده از داده‌ های عمومی  و همچنین بعضی داده‌ های مرتبط با دوستان کاربران را داده‌ و این موضوع در حالی است که فیسبوک در ماه آوریل سال 2014 میلادی دستورالعمل‌ های بسیار دشواری را برای برنامه‌ های شخص ثالث ارائه نمود و یک سال هم به شرکت های مرتبط به منظور تطبیق خودشان با قوانین جدید زمان داد.

با تمامی این شرایط، ۶۱ شرکتی که نام آن ها در سال 2014 در مستندات گفته شده بود، جزو استثنا ها به حساب می آمدند و 60 مورد از این شرکت ها زمان بیشتری ، به‌مدت 6 ماه دریافت نمودند. لازم به ذکر است که یک نرم افزار کاربردی فعال در حوزه ی دسترسی‌ های فیسبوک با نام Serotek نیز توانست زمان تمدید هشت‌ ماهه‌ ای دریافت نماید. در بین نام شرکت‌ هایی که از این مدت زمان محدود استفاده کرده‌ بودند، نام‌ کمپانی های آشنایی نظیر AOL، Snapp Chat، Panasonic، Oracle و Nissan قابل مشاهده می باشد.

اکنون تناقض کامل آشکاری میان اظهارات امروز فیسبوک با اظهارات قبلی این شبکه ی اجتماعی مشاهده می گردد، چرا که در اظهارات قبلی خود اعلام کرده بود اجازه ی چنین دسترسی هایی در سال 2014 میلادی به طور کامل قطع شده بود.

اکنون باید منتظر بمانیم تا واکنش های سایر کاربران را نسبت به این موضوع ببینیم.

بیشتر بخوانید  خداحافظی مدیران اینستاگرام به دلیل اختلاف نظر با فیسبوک

 

اکنون دیدگاه شما در این خصوص چیست؟! نظرات خود را با زوم تک در میان بگذارید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : صدور اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران توسط فیسبوک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *