صدای پای ارزهای دیجیتال بومی به گوشی می رسد!

ارزهای دیجیتال

همانطور که می دانید در ایران بسیاری از افراد ارزهای دیجیتال بسیاری همانند بیت کوین و اتریوم خریداری کرده اند و سرمایه ی خود را در این زمینه افزایش داده اند. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده بودید که چرا کشورمان برای خودش ارز دیجیتال ندارد تا افرادی که ارزهای دیجیتالی خارجی نظیر بیت کوین را خریداری می نمایند، به جای آن از ارزهای دیجیتال داخلی استفاده نمایند؟!

اکنون معاون وزیر ارتباطات در یک گفتگو اعلام کرد که اقدامات فنی در خصوص ارزهای دیجیتالی داخلی صورت پذیرفته است و هم اکنون مشکلات و مسائل حقوقی آن ها در حال پیگیری می باشد. قرار شده است که بانک مرکزی یک سری قوانین و مقررات برای ارزهای دیجیتال داخلی تعیین نماید تا هرچه سریعتر فعالیت این رمز ارزها در ایران نیز آغاز شود و افراد بتوانند از ارزهای دیجیتال داخلی استفاده نمایند.معاون وزیر ارتباطات معتقد است، در صورتی که بستر شکل گیری ارزهای دیجیتالی در پژوهشگاه ارتباطات یکی از اساسی ترین اقدامات به منظور توسعه و ترویج اینگونه ارزها می باشد که دولت نیز پیگیر این مسئله می باشد.

ارزهای دیجیتال

هم اکنون مطالعات فنی و پژوهشی در این خصوص در بعضی از دستگاه های دولتی آغاز شده است و به دستور وزیر ارتباطات قرار شده است که فعالیت این رمز ارزها توسط پست بانک آغاز گردد و اکنون اطلاعات فنی آن در حال بررسی توسط وزارت ارتباطات می باشد و نقش اسلی در معرفی این رمز ارزها بر عهده ی پست بانک خواهد بود.

جهانگرد در این خصوص تاکید کرد که در سراسر دنیا استفاده از ارز های دیجیتالی در حال شکل گیری است و هم اکنون باید به آن توجه بسیار زیادی نمود. معاون وزیر ارتباطات نقش ارزهای دیجیتال را در اقتصاد کشور بسیار موثر خاطر نشان کرد ولی مباحث پیرامونی آن را بسیار پیچیده دانست:

مباحث فنی این ارزها بزودی حل و فصل خواهد شد ولی از همه مهم تر تنظیم مقررات و بستر حقوقی به همراه نحوه ی تعامل با این ارزها در کسب و کارهای داخلی می باشد و مزایای آن ها در جریان اقتصادی کشور از جمله بحث هایی است که باید تعیین تکلیف گردد و نیاز به روشنفکری بسیاری دارد.

ارزهای دیجیتال

ایشان معتقد اند که بسیاری از مسائل فنی و حقوقی این ارزها حل و فصل شده است و تنها قوانین حقوقی و بانکی مربوط به آن ها باقی مانده است که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف گردد. اما دیدگاه ها در این خصوص متفاوت می باشد، زیرا پژوهشگر اقتصادی و فعال در زمینه ی ارزهای مجازی، منوچهر پرچمی، چندان به تحقق صحبت های مطرح شده ایمان ندارد و معتقد است که هنوز بانک مرکزی توانایی پذیرفتن ریسک ها مربوط به رمز ارزها نمی باشد.

بیشتر بخوانید  با ارز دیجیتال داخلی بیشتر آشنا شویم!

 

اکنون دیدگاه شما در خصوص ارز دیجیتالی داخلی چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : صدای پای ارزهای دیجیتال بومی به گوشی می رسد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *