شیر مادر ، داروی ضد میکروبی جدید

شیر مادر

امروزه به دلیل مصرف زیاد آنتی بیوتیک، باید به فکر روشی جدید برای مبارزه و سرکوبی میکروب ها و بیماری ها باشیم. محققان اخیرا توانستند یکی از طبیعی ترین مواد غذایی را به عنوان میکروب کش قوی و موثر معرفی کنند.

این ماده غذایی چیزی نیست به جز شیر مادر!

از مدت ها قبل، دانشمندان می دانستند شیر مادر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان می شود. اکنون یک مکانسیم جدید در قند شیر مادر که به عنوان ماده ی ضد باکتریایی مورد توجه بود، یافتند. شیر مادران حاوی پروتئین فراوانی است که با انتقال آن به نوزادان سیستم ایمنی آن ها را قوی می کند. همچنین تیم تحقیقاتی دانشگاه  واندربیلت اعلام کرد علاوه بر پروتئین، کربوهیدارت یا قند موجود در شیر مادران می تواند به طور چشمگیری در درمان عفونت های باکتریایی و پیشگیری از ابتلا موثر و مفید باشند.

استیون تاونسند، شمیدان حرفه ای می گوید: ” این اولین کشف درباره اثرات قند شیر انسان در درمان است و مهم ترین ویژگی و خاصیت این ردش درمانی غیر سمی بودن و نداشتن عوارض جانبی پس از مصر دارو می باشد”.

از شایع ترین عفونت های باکتریایی در نوزادان و شیرخواران، عفونت باکتری استرپتوکوک است که سبب ایجاد بیماری های سپسیس یا پنومونی در نوزادان شده و سیستم ایمنی آن ها را حتی در دوران کودکی و نوجوانی تضعیف می کند.

خوشبختانه با گسترش فرهنگ تغذیه نوزادان با شیر مادر , و خاصیت بالای آنتی بیوتیکی آن ,میزان بروز و شیوع این بیماری در کودکان تازه به دنیا آمده به طور چشمگیری کاهش یافته است.

استیون تاونسند در مصاحبه ای بیان کرد: ” بسیار جالب است که میزبان اصلی باکتری استرپتوکوک گروه B زنان باردار می باشد اما بدن بیشتر مادران باردار میتواند ترکیباتی تولید کرده که باعث ضعیف شدن و یا حتی مرگ این باکتری شود، که سبب جلوگیری از انتقال یا بروز عفونت به نوزادان تازه به دنیا آمده می شود”.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تلفن های هوشمند ، تحول عظیمی در پزشکی و تکنولوژی ایجاد کرده اند

نظرات در مورد : شیر مادر ، داروی ضد میکروبی جدید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *