شکایت بلک بری از فیس بوک!

بلک بری، این کمپانی کانادایی در روز گذشته از فیسبوک،صاحب امتیاز سه شبکه اجتماعی اینستاگرام،واتساپ و فیس بوک شکایت کرد.

شرکت بلک‌بری در این شکایت مدعی شده است که شرکت مادر فیس‌بوک که اپلیکیشن‌های اینستاگرام و و اتس اپ را هم در اختیار دارد، از بسیاری از پتنت‌ها، حق امتیازات و اختراعات متخصصان آن سوءاستفاده کرده‌ و آنها را برای نخستین بار در شبکه‌های اجتماعی به نام خودشان معرفی کرده‌اند.

بلک‌بری در سال‌های فعالیتش، حدود ۴۰ هزار حق اختراع به ثبت رسانده و از این طریق توانسته درآمد و سود هنگفتی را به جیب بزند. اما حالا ادعا کرده که فیس بوک و شرکت‌های زیر مجموعه آن از این حق اختراعات بخصوص در ارتباط با پیام‌های ورودی و tag‌ کردن نام افراد در تصاویر منتشر شده، به طور غیرقانونی سوءاستفاده کرده‌اند و حالا در این باره علیه این سه غول شبکه‌های اجتماعی اقامه دعوی کرده است.

بلک‌بری شکایت خود را به دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا مستقر در شهر لس آنجلس تحویل داده و منتظر است که حق خود را از فیس بوک و شرکت‌های تابعه پس گیرد.

شرکت بلک بری پس از رکود و افت شدیدی که در میزان فروش گوشی‌های هوشمند خود در بازارهای جهانی تجربه کرد، با شرکت تی سی ال چین قرارداد مشارکت و همکاری در زمینه گوشی‌های هوشمند را به امضا رسانیده است و طراحی و ساخت تلفن های هوشمند این کمپانی بر عهده تی سی ال است.

حال باید منتظر بود رای نهایی دادگاه چه خواهد بود.آیا بلک بری برنده این دعوی حقوقی میشود یا خیر؟

نظر شما چیست؟

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نگاهی کوتاه به کمپانی بلک بری در سال 2013

نظرات در مورد : شکایت بلک بری از فیس بوک!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *