شرایط خاص بانک مرکزی برای تراکنش های موبایلی

بانک مرکزی

یکی از موضوعاتی که این روزها بسیار زیاد شده است، انجام کلاهبرداری های بانکی با استفاده از تنها یک سیم کارت می باشد. اگر توجه کرده باشید، زمانی که یک کارت بانکی را برای اعمال تراکنش های موبایلی در یکی از کدهای USSD با یک سیسم کارت مشخص وارد می نمایید، به راحتی مشاهده می کنید شماره کارت بانکی در آن ها ذخیره سازی می گردد. از قضا قرارگیری آن سیم کارت در هر گوشی و استفاده از همان کد USSD مشخص به عنوان درگاه، سبب می گردد تا شماره کارت های ذخیره شده در درگاه به راحتی نمایان گردد و در نهایت تنها به یک رمز دوم اینترنتی احتیاج است تا بتوانید با استفاده از آن کارت یک خرید جدید انجام بدهید.

تراکنش موبایلی در شرایط خاص !

افزایش میزان امنیت در تراکنش های مالی مسئله ای است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی و فعالان این عرصه بر آن تمرکز داشته و در همین راه در چند روز گذشته تصمیمات اساسی را اتخاذ نموده اند. بر اساس این تنظیمات، روسای شرکت آسان پرداخت اعلام نمودند که از این به بعد تمامی تراکنش‌های موبایلی به شرطی انجام می پذیرد که نام دارنده ی سیم کارت و کارت بانکی باید یکسان باشد. در نتیجه افرادی که تصمیم دارند تا تراکنش‌های موبایلی انجام بدهند باید سیم کارت مورد استفاده به نام خودشان بوده و از کارت بانکی استفاده نمایند که بنام خودشان می باشد.

بانک مرکزی

مهدی طوبایی، معاون بخش نظارت و توسعه ی شاپرک بانک مرکزی ایران در این خصوص اشاره کرده است که: بانک مرکزی هم اکنون در حال تکمیل زیرساخت‌ های لازم برای طرح احراز هویت تراکنش‌ های موبایلی می باشد و این طرح در حال حاضر عملیاتی نشده است. ایشان بر این موضوع تاکید داشته است که در این فرآیند جدید تمامی تراکنش‌ های موبایلی با کنترل شماره ی سیم کارت و شماره کارت فرد موردنظر صورت خواهد پذیرفت:

در اصل اشخاصی که تصمیم به انجام تراکنش‌ های موبایلی دارند باید سیم‌ کارت مورد استفاده به نام خود شخص باشد و همچنین از یک کارت بانکی استفاده نمایند که به نام خود این اشخاص در شبکه بانکی ثبت گردیده باشد تا تایید هویت با دقت انجام گردد و میزان تمامی کلاهبرداری‌ های موبایلی کاهش یابد.

اکنون به نظر شما آیا این فرآیند امنیتی برای سیستم های پرداخت داخل کشور قابل انجام می باشد؟ دیدگاه های خود در این خصوص با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : شرایط خاص بانک مرکزی برای تراکنش های موبایلی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *