شاهکار جدید فورد، این بار با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت!!

فورد چند روز پیش از خودروی جدید خود با نام 2017 Ford GT رونمایی کرد. این خودرو با سرعت ۲۱۶ مایل بر ساعت، معادل ۳۴۸ کیلومتر برساعت، سریع‌ترین خودرویی می‌باشد که فورد تا به حال ساخته است. این که فورد چگونه به این سرعت بسیار زیاد دست یافته است، با توجه به قدرت ۶۴۷ اسب بخار و گشتاور ۷۴۵ نیوتون متر کاملا قابل توجیه می‌باشد.
فورد همچنین گفته است که خودروی جدیدش در طول تست‌های زمان توسعه خودرو، از هر دو خودروی مک لارن 675LT و فراری 458 Speciale بهتر بوده است. با محیط و شرایط یکسان، فورد GT، در پارک موتورسواری و اتوموبیل‌ رانی Calabogie در کانادا زمان ۲:۰۹.۸ را از خود به جا گذاشت،‌ که از زمان ۲:۱۰.۸ خودروی مک لارن، و ۲:۱۲.۹ خودروی فراری کمتر بود.
آقای راج نایر (Raj Nair)، معاون اجرایی و مدیر فنی فورد در این باره می‌گوید: ما در فورد GT به عملکرد اهمیت فراوانی قائل هستیم. ما با استفاده از ساختار فیبر کربنی توانستیم وزن نهایی خودرو را بسیار پایین بیاوریم. ما سپس با توجه به این کاهش وزن،‌ روی عملکرد خودرو سرمایه گذاری مجدد کرده و توانستیم به سرعت بیشتری برسیم.
این کاهش وزن خودرو همچنین باعث شد که فورد GT به نسبت قدرت به وزن ۴.۷۲ پوند/اسب بخار برسد. وزن فورد GT تنها ۳۰۵۴ پوند،‌ معادل با ۱۳۸۵ کیلوگرم می‌باشد.
اما سوالی که همیشه در مورد خودروها مخصوصا با سرعت بالا پیش می‌آید این است که مصرف سوخت خودرو چقدر می‌باشد؟ خودروی فورد GT به ازاي هر گالن (3.7 ليتر) سوخت، در مصرف شهري 17 كيلومتر ، در جاده 29 كيلومتر و بصورت تركيبي 22 كيلومتر را می­تواند بپيمايد.
گفته می‌شود که قیمت این خودرو بیش از ۴۰۰ هزار دلار بوده و تنها به تعداد ۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد. البته خریداران خوش شانس این خودرو از طریق یک فرایند اینترنتی و از بین مشتریان وفادار این کمپانب انتخاب خواهند شد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تحولات جدید فورد اف-450

نظرات در مورد : شاهکار جدید فورد، این بار با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت!!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *