سیستم استاپ/استارت اتومبیل های مدرن چگونه کار می کند؟

استارت/استاپ

اگر شما نیز در جریان تکنولوژی های به کار رفته در اتومبیل های مدرن قرار دارید به احتمال زیاد با مکانیسم و سیستم استارت/استاپ و مانور های زیاد کمپانی های اتومبیل سازی مبنی بر اینکه باعث کاهش مصرف سوخت هنگام فعال بودن سیستم مورد نظر آشنایی دارید.

این مکانیسم و سیستم ها در برند ها و مارک های مختلف اتومبیل های رایج در بازار اختلاف چندانی ندارد و همچنین همان طور که می دانید در حال همه گیر شدن است. ایده و شیوه ی عملکرد این سیستم ها بسیار ساده است، به طوری که در صورت توقف در پشت چراغ قرمز های طولانی یا در ترافیک های سنگین و نیمه سنگین نیازیی به روشن ماندن اتومبیل و موتور آن نیست بنابراین با خاموش شدن اتومبیل و موتور پیشرانه ی آن سوخت بیهوده مصرف نمی شود و در مصرف انرژی و سوخت صرفه جویی می شود.

به طور کلی نحوه و شیوه ی عملکرد این سیستم ها و مکانیسم ها با یک دیگر مشابه است به طوری که راننده با فشار دادن پدال ترمز و توقف کامل اتومبیل موتور پیشرانه ی اتومبیل به صورت کاملا اتوماتیک خاموش می شود و هنگامی که راننده پایش را از روی پدال ترمز بردارد باز به طور کاملا اتوماتیک و بدون توقف، اتومبیل روشن می شود و راننده می تواند به حرکت خود ادامه دهد.

همان طور که بیشتر مشتریان و علاقه مندان به حوزه ی اتومبیل می دانند،کمپانی آمریکایی فولکس واگن برای اولین بار این مکانیسم را در سال ۲۰۱۷ و در مدل های شاسی بلند به نام های اطلس و تیگوان به کار برد. با توجه به این مطلب که این سیستم و مکانیسم استارت استاپ به احتمال زیاد به برخی از اجزای پیشرانه ها و قوای فنی خودرو فشار بیشتری وارد می کند، اتومبیل های تجهیز شده به این سیستم استارت/استاپ در قسمت هایی که نام بردیم ممکن است دچار خرابی شوند.

البته برای رفع این مشکل ها کمپانی های اتومبیل سازی موتور های پیشرانه ی اتومبیل های مجهز به این سیستم استارت استاپ را به گونه ای طراحی کرده اند که در کنار استارتر، باتری ۱۲ ولتی و دینام تقویت شده، در هنگام فعال بودن مکانیسم استارت/استاپ روغن به طور همیشگی در جریان باشد تا از این حالت ها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید  سه خودروی لوکس که با مبلغ 100 تا 150 میلیون تومان در ایران می توان خرید؟

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سیستم استاپ/استارت اتومبیل های مدرن چگونه کار می کند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *