سیاره مریخ هم مانند زحل حلقه دار می شود

تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا  نشان می دهد جاذبه مریخ بیش از پیش دارد بر روی قمر معروف آن یعنی Phobos  اثر می کند و این امر سبب می شود تا در چند میلیون سال آینده این قمر متلاشی شده و با برخورد با جو مریخ حلقه‌ای از غبار دور آن ایجاد ‌کند که تا میلیون‌ها سال باقی خواهد ماند. این قمر که هم اکنون در فاصله ۶ هزار کیلومتری مریخ قرار دارد به ازای هر یکصد سال حدود ۱۸۰ سانتیمتر به سطح این سیاره نزدیکتر می شود. برای داشتن درک درست از این فاصله این را بدانید که ماه در فاصله 384 هزار کیلومتری زمین قرار دارد.

در 20 تا 40 میلیون سال پیش رو فوبوس با متلاشی شدن، ذرات سازنده آن ابری از غبار را ایجاد خواهند کرد که بطور نسبتا سریعی به شکل حلقه‌ای به ضخامت حلقه زحل در اطراف مریخ درخواهند آمد و تا حدود 100 میلیون سال باقی خواهد ماند.

1915311همزمان با افزایش تدریجی جاذبه مریخ بر روی Phobos، علاوه بر اینکه این قمر ارتفاع خود را از دست می دهد، رفته رفته نشانه‌هایی از تنش ساختاری در نتیجه نیروهای جزرومدی بر روی آن پدید می آید که آن را به سمت نابودی می کشاند.از این پدیده احتمال می رود که حلقه های اطراف زحل نیز ناشی از چنین اتفاقاتی بوجود آمده باشند. مطمئنا بشر کنونی در آن زمان زنده نخواهد بود، زمانی که منظومه خورشیدی دو سیاره دارای حلقه خواهد داشت و سیاره زحل از یگانگی و تک بودن در خواهد آمد

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سیاره مریخ هم مانند زحل حلقه دار می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *