سه ایده اپل برای حل مسئله کیبورد لپ تاپ های مک بوک پرو

مک بوک پرو

لپ تاپ های سری مک بوک پرو اپل یکی از پرطرفدارترین سری لپ تاپ های این کمپانی مباشند که در تمامی کشورها از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. در این میان کمپانی اپل هر روز سعی دارد تا فرآیند تولید این لپ تاپ ها را دچار تغییرات و تحولاتی نماید که هر روز از روز قبل بهتر شوند. یکی از اساسی ترین ایرادات این مک بوک پرو کیبوردهای آن ها می باشد و اپل در آخرین مدل از این لپ تاپ ها سعی داشته است که با استفاده از غشای سیلیکونی این ایراد را برطرف نماید.

سه پتنت متفاوت

استفاده از غشای سیلیکونی بسیاری از این مشکلات را برطرف نموده است و به نوعی راه حلی کارآمد بوده است ولی در این میان مهندسان کوپرتینویی تصمیم گرفتند تا با تلاش بیشتر روشی بهتر برای حل این مسئله پیدا کنند و نتیجه ی تلاش آن ها منجر به ارائه ی سه پتنت جدید در این زمینه شد. یکی از این پتنت های ارائه شده به طراحی دوباره ی غشای سیلیکونی و دو مورد دیگر از این پتنت ها به نوعی نوآوری برای صفحه نمایش های دوگانه ارتباط دارد.

مک بوک پرو

اگرچه ثبت طرح های مالکیت صفحه نمایش دوگانه مورد جدیدی نمی باشد و پیش تر نیز شایعه هایی از تلاش کمپانی های اپل و سامسونگ به منظور توسعه این گجت ها به گوش می رسید ولی کمپانی اپل زبان طراحی خود را به آن افزوده است. ویژگی اصلی این پتنت حذف کیبورد مکانیکی و مسائلی مختلف آن مانند تجمع گرد و خاک و آشغال ها ریز در بین کلیدها و یا سوئیچ های معیوب می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های صفحه نمایش های دوگانه به جای کیبورد به ویژگی پیکربندی سفارشی صفحه کلیدها بر اساس اولویت های خود کاربر اشاره دارد که در برخی موارد مانند اجرای بازی ها، ویرایش کلیپ های ویدئویی و … کاربردهای زیادی خواهد داشت. از طرفی صفحه نمایش دوم ویژگی هایی مانند اسلایدر، تاچ بار جدید و کلید های سفارشی جدیدتری را به ارمغان می آورد.

مک بوک پرو

حتی این کمپانی می تواند حس بازخورد مجازی را برای طبیعی تر کردن کیبورد و رفع خستگی به دلیل تایپ طولانی بر روی یک سطح صاف در صفحه نمایش را تعبیه نماید. پتنت دومی که ارائه شده است به نحوه ی پوشش صفحه نمایش توسط کیبورد مک بوک اشاره دارد که برای کاربرانی که علاقمند به کیبورد فیزیکی هستند مناسب خواهد بود. در پتنت ارائه شده سطح اطراف صفحه کلید هم لمسی می باشد و کاربران می توانند قابلیت های مدنظر خود را نیز در آن بخش تعریف نمایند.

بیشتر بخوانید  ناچ‌بار آیفون 13؛ ماکت آیفون حاکی از اطلاعات مهمی است

پتنت آخر با دو پتنت دیگر تفاوت های زیادی داشته و اجرای آن آسانتر می باشد. این پتنت اساسا به غشای سیلیکونی منعطف و مقاوم در برابر آب مربوط می شود که در بین کلیدها و لایه ی پایینی قرار می گیرد. انعطاف پذیری این ماده به اندازه ای است که نیازی به ایجاد حفره در آن نبوده و در کارایی کلید اختلالی ایجاد نمی کند.

 

مطالب مرتبط 

 

در  ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سه ایده اپل برای حل مسئله کیبورد لپ تاپ های مک بوک پرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *