سهام توییتر نیز با افتی شدید مواجه شد

توییتر

افت سهام توییتر | این روزها در دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی شاهد افت های بسیار زیادی در سهام آن ها هستیم. اخیرا خبری مبنی بر افت شدید سهام فیسبوک منتشر شد که بسیاری از تحلیلگران این موضوع را پیش بینی می کردند ولی با تمامی این اوصاف با گذشت یک روز از این اتفاق سهام توییتر نیز در بازار بورس جهانی دچار افت شدید شد. این موضوع در پی کاهش تعداد کاربران فعال این شبکه ی اجتماعی رخ داد و به میزان 20.5 درصد افت در ارزش توییتر مشاهده گردید.

افت شدید سهام توییتر

بر اساس گزارش روزنامه ی گاردین این افت شدید سهام دومین افت بزرگ ارزش این شبکه ی اجتماعی بعد از عرضه عمومی سهام در سال 2013 میلادی می باشد. پس از خبر پاکسازی یک میلیون حساب کاربری به دلیل نشر محتوای توهین آمیز و ایجاد حساب های کاربری تقلبی، 5.8 میلیارد دلار از ارزش سهام آن کاهش یافت. این مسئله تنها در طول یک روز بعد از آن پیش آمد که کمپانی فیسبوک نیز مبلغ 123 میلیارد دلار از ارزش سهام خود را از دست داد که دلیل این امر نیز مشخص می باشد.

توییتر

کمپانی سانفرانسیسکویی توییتر به سرمایه گذاران خود اعلام کرد که با مسدود سازی حساب های کاربری تقلبی و مطالب توهین آمیز کاربران در آینده انتظار ریزش تعداد بیشتری از کاربران را داشته باشند. توییتر در ادامه صحبت های خود افزوده است که این فرآیند به این دلیل صورت پذیرفته است که سلامت آن در جوامع مختلف مورد تایید قرار بگیرد. این شرکت در ماه های مه و ژوئن سال جاری میلادی 70 میلیون حساب کاربری تقلبی و پست های توهین آمیز را حذف نمود و بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط پایگاه خبری واشنگتن پست در طول یک هفته به حذف روزانه حدود یک میلیون حساب کاربری ادامه داده بود.

لازم است که بدانید بعد از جنجال های صورت گرفته در انتخابات 2016 آمریکا، این شبکه ی اجتماعی مورد فشار دولت قرار گرفته بود تا حساب کاربری ربات ها و همچنین برخی از حساب های کاربری روسی را که در انتخابات ایالات متحده دخالت می کردند، حذف نماید.

 

برای اطلاع از جدیدترین اخبار با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چگونه اینستاگرام خود را Private کنید | نکات کاربردی خصوصی سازی اینستاگرام

نظرات در مورد : سهام توییتر نیز با افتی شدید مواجه شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *