سلطان جدید دریاهای آزاد / پیشرفته ترین ناوشکن آمریکا به آب افتاد

USS Zumwalt (4)

ناوشکن در واقع به نوعی کشتی جنگی با توان مانور و برد عملیاتی بالا اطلاق می شود که با هدف پشتیبانی از ناوگان‌ها یا گروه‌های رزمی در دریاها و همچنین سایر اهداف عملیاتی نظامی به آب می افتد.با عبور از جنگ جهانی دوم و تولید موشک ‌های هدایت ‌شونده تحولات وسیعی در طراحی و کاربردهای کشتی‌های جنگی صورت گرفت و ناوشکن‌ها توانستند یکی از نقش های استراتژیک را در دفاع و همچنین حمله به نقاط مختلف بر عهده بگیرند.
حفاظت از ناوهای هواپیمابر و مدیریت پدافند هوایی ناوگروه‌ها امروزه وظیفه اصلی‌ ناوشکن‌ها محسوب می شود.
در عصر امروز قدرتمندترین ناوشکن ها در اختیار ایالات متحده آمریکا و همچنین کشور روسیه است که دولت های نام برده شده اکثر ناوشکن های خود را به موشک‌های دارای کلاهک اتمی مجهز کرده اند.

USS Zumwalt (1)و حالا بزرگترین و پیشرفته ترین ناوشکن امریکا تا به امروز به تازگی به دریا افتاده است و تصمیم دارد تا امپراطوری جدید را برای خود در دریاها دست و پا کند و آزمایشات جدیدی را در دریاهای آزاد از سر بگیرد.
USS Zumwalt نام این ناوشکن است که توسط کارخانه کشتی سازی Bath Iron Works ساخته شده است.
گفتنی است ساخت این کشتی از هشت سال قبل شروع شده بود و اکنون که به آب افتاده برای انجام آزمایش های بیشتر بر روی آن تصمیم دارد تا راهی دریاهای آزاد شود.

USS Zumwalt (2)عقیده عموم بر این است که این کشتی گواهی از آینده نیروی دریایی امریکا خواهد بود.یکی از کاپیتانان زبده نیروی دریایی آمریکا در مورد این ناو شکن گفته :
“این کشتی از جدیدترین فناوری های روز دنیا برخوردار شده تا بتواند خدمات متفاوتی را که پیش از این ممکن نبوده، ارائه کند. USS Zumwalt علاوه بر طراحی و شکل متفاوت از ساختار جدیدی برخوردار شده تا بتواند نقطه عطفی در ساخت کشتی های آینده باشد”.

USS Zumwalt (3)یکی از ویژگی های قابل توجه این ناوشکن این است که نوعی طراحی شده تا علاوه بر اقیانوس ها می تواند در آب های کم عمق نیز به حرکت خود ادامه دهد.

USS Zumwalt (5)این ناوشکن که عملکرد کاملا متفاوتی نسبت به سایر ناوشکن ها دارد،برای انجام وظایف خاصی مانند حفاظت از کشتی های بزرگتر و شلیک به اهداف زمینی طراحی شده است.USS Zumwalt در کنار تمام خودکار بودن،با استانداردهای نیروهای دریایی نیز همخوانی دارد.
به عنوان آخرین و یکی از برترین ویژگی های این ناوشکن می توان به برخورداری از سلاح های لیزری پیشرفته قدرتمند اشاره کرد.

منبع : businessinsider

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سلطان جدید دریاهای آزاد / پیشرفته ترین ناوشکن آمریکا به آب افتاد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *