سقوط شدید ارزش سهام فیسبوک تنها در یک روز

فیسبوک

اگر تاکنون خبرها را دنبال کرده باشید، قطعا می دانید که فیسبوک به دلیل رسوایی پیش آمده در فروش اطلاعات شخصی افراد به کمپانی های مختلف بسیاری از کاربران خود را در بخش های مختلف دنیا و کشورهای درحال توسعه از دست داد. در این میان بسیاری از کاربران دیگر نمی توانند به این کمپانی اعتماد نمایند و این مسئله در حالی است که فیسبوک اولین شبکه ی اجتماعی بود که توانست کاربران بسیار بالایی را در این مدت طولانی حفظ نماید ولی به طورکلی به دلیل بی اعتمادی افراد این موضوع منتفی شد.

افت سهام فیسبوک

روز گذشته یک روز تاریخی ولی تلخ برای کمپانی فیسبوک به حساب می آمد، زیرا سهام این برند تنها در طی چند ساعت ۱۹ درصد کاهش یافت و به همین ترتیب بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا به میزان ۱۲۳ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد و ارزش کل فیسبوک به رقم ۵۰۶.۲ میلیارد دلار رسید! نکته ی جالب اینجاست که بدانید این افت شدید در سهام فیسبوک نه به دلیل افشای یک رسوایی دیگر بود و نه تغییر و تحولی خاص در آن رخ داد، بلکه به دلیل ارائه یک گزارش عملکرد مالی در طی سه ماهه دوم ۲۰۱۸ رخ داد. بر اساس این گزارش نشان می دهد که سرعت رشد درآمد این برند کاهش یافته است.

فیسبوک

به منظور مقایسه لازم است بدانید که همه ی ارزش کمپانی بسیار موفق نت‌ فلیکس ۱۵۸ میلیارد در بازار بورس می باشد و تمامی سهام توییتر چیزی در حدود ۳۳ میلیارد دلار ارزش دارد. بهتر است اینطور بگوییم که با این مقدار افت سهام تنها در یک شب ۴ کمپانی در ابعاد توییتر کاملا محو و نابود شدند. گویا این مسئله سبب شده تا فیسبوک برای اولین بار دست به دامن آمارهای جدید شود. برای مثال در میان ارائه گزارش عملکرد مالی گفته شد که در هم اکنون چیزی حدود ۲.۵ میلیارد نفر در کل دنیا حداقل از یکی از اپلیکیشن های تحت مالکیت این برند را استفاده می نمایند.

به طورکلی منظور اصلی مارک زاکربرگ شبکه ی اجتماعی اینستاگرام می باشد که تعداد کاربران تقریباقابل توجهی دارد ولی با این اوصاف به نظر شما اگر روزی اینستاگران نیز به اندازه ی فیسبوک کاربر داشته باشد، می تواند به اندازه ی آن درآمد کند؟!

بیشتر بخوانید  شرکت بزرگ Broadcom در فکر افزایش قیمت برای خرید کوالکام است

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید ….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سقوط شدید ارزش سهام فیسبوک تنها در یک روز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *