سرمایه گذاری 22 میلیون دلاری گوگل!

گوگل

این روزا تو دنیای تکنولوژی اتفاقات کمی نمی افته که باعث تعجب همه میشه! این دفعه انگار گوگل می خواد یه کاری انجام بده که هیچکس نمیتونه باور کنه! شاید بگی چه کاری؟! الان بهت میگم… این شرکت میخواد روی فیوچر فون های نوکیا ، همون گوشیای ساده، سرمایه گذاری کنه و اونا رو به دنیای گوشی ها بیاره! اما اینو تا یادم نرفته بگم که این سرمایه گذاری 22 میلیون دلاری 🙂 روی سیستم عامل KaiOS صورت می گیره … .

همه میدونن که الان سیستم عاملی که باعث شده گوگل رو بالا بکشونه، اندروید هستش و لاغیر … اما تو دنیای تکنولوژی داره یه اتفاقای عجیبی می افته، یعنی اینکه یه سیستم عامل جدید به اسم KaiOS داره متولد میشه که مربوط به گوشی های هوشمند ساده ی بازار (بهشون میگن فیوچرفون) هستش. اگر بخوایم یه تصویر سازی ذهنی بهتون بدیم، باید بگیم که اولین گوشی که از این سیستم عامل استفاده کرده، نوکیا 8810 هستش که خیلی معروفه و یک چندتا کمپانی دیگه مثل TCL و Micro Max هم توی گوشی های خودشون استفاده کردن!

گوگل

الان شاید پیش خودتون بگید که این سرمایه گذاری روی یه سیستم عاملی که مربوط به فقط گوشی های ساده هستش چه ارزشی داره؟! چرا گوگل این کار عجیب و غریب رو داره انجام میده؟! ولی باید بگیم بهتون که یه دید استراتژیک توی کارکرد این سیستم عامل و سرمایه گذاری وجود داره که ما باید بهش بیشتر دقت کنیم!

مدیر عامل KaiOS در مورد همکاری با گوگل گفته:

توافق ما با گوگل اینجوریه که میخوایم با همکاری هم یوتیوب، گوگل مپ، گوگل اسیستنت و موتور جستجوی گوگل رو برای KaiOS توسعه بدیم.

درمورد این سیستم عامل یه نکته ی جالب بهتون بگم هسته ی مرکزی KaiOS تحت وب ساخته شده که توسعه دهنده ی های اون باید برای ساخت و برورسانی اپلیکیشن هاش از HTML 5، Java Script و CSS استفاده کنن، بخاطر همین موضوع کار گوگل خیلی راحت تر میشه و میتونه به راحتی برای توسعه اپلیکیشن هاش اقدام کنه و از سرویس های خودش بین کاربران این فیوچرفون ها مطمئن بشه…

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سرمایه گذاری 22 میلیون دلاری گوگل!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *