سرمایه گذاری کشور لوکزامبورگ در حوزه ی اکتشاف و بهره برداری از مواد معدنی موجود در فضا

طبق اظهار رسمی دولت لوکزامبورگ این کشور در پی سرمایه گذاری در پروژه های اکتشافی و نیز بهره برداری از منابع معدنی موجود در فضا است.

احتمالا اطلاعات خاصی راجع به این کشور ندارید،گفتنی است که لوکزامبورگ یکی از کشورهای ثروتمند اروپاست که یکی از پیشگامان دنیا در حوزه ی سرمایه گذاری در فعالیت های فضایی می باشد.

به نقل از معاون نخست وزیر لوکزامبورگ این کشور از برنامه های دراز مدت مرتبط با هدف بهره برداری از منابع معدنی فضایی حمایت مالی خواهد کرد.

اجرام مختلف موجود در فضا ائم از سیاره ها،سیارک ها،ستارگان از محتمل ترین کاندیداها برای استخراج مواد معدنی محسوب می شوند از جمله منابع معدنی که اخیرا ناسا آنها را در فضا جست و جو می کنند می توان به آهن،نیکل و کبالت و کمی فلزات قیمتی مانند طلا،رودیم و پلاتین اشاره کرد.

البته با توجه سطح فناوری و قابلیت انسان امروز در فعالیت های کیهانی این هدف به این زودی ها میسر نخواهد بود و دولت لوکزامبورک نیز انتظار موفقیت در آینده ی نزدیک را نداشته بلکه هدفش کمک به پیشرفت تحقیقات در این زمینه و همچنین نحوه ی مشخص کردن مالکیت این منابع فضایی می باشد.

از لحاظ درامد سرانه این کشور یکی از ثروتمند ترین کشور هاست و نیز سابقه ای بلند مدت در سرمایه گذاری در حوزه ی فعالیت های فضایی در کارنامه ی خود جای داده است که با توجه به هزینه بر بودن فعالیت ها و تحقیقات در فضا کشور لوکزامبورک در موقعیت خوبی برای ورود به این عرصه قرار دارد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سرمایه گذاری کشور لوکزامبورگ در حوزه ی اکتشاف و بهره برداری از مواد معدنی موجود در فضا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *