سرعت پایین اینترنت چه دلیلی دارد؟

سرعت پایین اینترنت چه دلیلی دارد؟

این روزها بسیاری از کاربران اینترنت در ایران از سرعت پایین آن شاکی بوده و برخی از آن ها اعتقاد دارند که مسئولین به طور مستقیم در این خصوص چیزی نمی گویند و در واقع از پاسخگویی مستقیم امتناع می کنند. به نظر شما دلیل این کاهش سرعت اینترنت در کشورمان چه می تواند باشد؟ آیا مسئولین خود از این موضوع اطلاع دارند و خودشان در این کاهش سرعت نقش دارند؟ نظر شما چیست؟

اگر بخواهیم در این خصوص بررسی هایی را انجام بدهیم، بحث قطع اینترنت از این قرار بود که کابل دریایی و بین المللی اینترنت (smw4 (sea-me-we4 که در کشور ایتالیا قرار دارد، قرار بود که در تاریخ 31 فروردین تعمیرات آن به پایان برسد ولی این مسئله تاکنون برطرف نشده است و به همین دلیل اختلالات عمده ای در این زمینه وجود دارد، زیراکه حدود 20 درصد از ارتباطات کشور از طریق این مسیر صورت می پذیرد.

این مشکله برای اولین بار نیست که صورت می گیرد و یکی از کابل های اصلی توسط لنگر کشتی ها قطع می شود ولی مسئولین در این خصوص ادعا دارند که چون منشا این قطعی یکی از فیبرهای بین المللی می باشد، نمی توانند یک مسیر جایگزین و پشتیبان را برای آن در نظر بگیرند. تاییدیه ای بر این مشکل این است که کاربران سایر کشورها علاوه بر ایران، نظیر ترکیه، هند، سوریه،فرانسه، مصر و ایتالیا و … نیز در همین زمان با افت شدید سرعت اینترنت مواجه شدند ولی دولت این کشورها سریعا از طریق راه های ارتباطی دیگر نظیر ماهواره مسیرهای جدیدی را برای کاربران خود فراهم نمودند ولی مسئولین شرکت ارتباطات زیرساخت ایران به نظر می رسد تاکنون نتوانسته اند این مسئله را برطرف نمایند.

از سوی دیگر شرکت های ارائه دهنده ی خدمات اینترنتی علاوه بر موضوع قطعی کابل بین المللی دلیل های دیگری را در این خصوص اعلام کرده اند و این دلیل ها هیچگاه در بین سخنان مسئولین اظهار نشده اند، در همه ی اظهارات مسئولان تنها دلیل کاهش سرعت اینترنت را قطعی کابل داخلی یا خارجی اعلام می کنند ولی این موضوع در حالی است که هم اکنون 10 ماه است که شرایط اینترنت ایران به همین صورت می باشد!

بیشتر بخوانید  چینی ها در شبکه 6G پیشرو هستند

برخی از کارشناسان در این خصوص اعتقاد دارند که دلیل افت سرعت اینترنت در ایران، انحصاری کردن آن توسط مخابرات و شرکت تامین کننده ی زیرساخت می باشد و حتی در این خصوص نیز اعلام کرده اند که گاهی مخابرات برای فروش اینترنت پر سرعت به کاربران احتیاط می کند.

دیدگاه شما در خصوص این کاهش سرعت اینترنت در کشورمان چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سرعت پایین اینترنت چه دلیلی دارد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *