سامسونگ تولید تراشه های جدیدش را با استفاده از نسل دوم تکنولوژی ۱۰ نانومتری آغاز کرد

سامسونگ تولید تراشه های جدیدش را با استفاده از نسل دوم تکنولوژی ۱۰ نانومتری آغاز کرد:  کمپانی سامسونگ امروز اعلام کرد که ساخت تراشه های جدید با استفاده از نسل دوم تکنولوژی ۱۰ نانومتری این کمپانی را آغاز کرده است. سامسونگ اطلاعیه خاصی را در این مورد ارائه نداده است ، اما به احتمال زیاد از این تکنولوژی در ساخت تراشه های Snapdragon 845  و نسخه بعدی تراشه های Exynos نیز استفاده می شود. انتظار میرود که از هردوی این تراشه ها در نسخه های مشخصی از گوشی های Samsung Galaxy S9 ، Galaxy S9 Plus و Samsung Galaxy Note 9 استفاده شود.

 

تکنیک تولید این نسل جدید از روش (LPP(low power plus بهره می برد که باعث شده عملکرد این تراشه ده درصد نسبت به تراشه سال گذشته یعنی اسنپدراگون ٨۳۵ بهبود یابد. این تراشه ها با استفاده از تکنولوژی ۱۰ نانومتری نسل اول ساخته شده بودند.

تراشه های نسل دوم از ۱۵ درصد انرژی کمتر استفاده می کنند و این امر باعث افزایش عمر باتری پرچمدارهای ۲۰۱٨ کمپانی سامسونگ خواهد شد.

در سال جاری کمپانی سامسونگ برای اولین بار تراشه اسنپدراگون ٨۳۵ را در اسمارتفون های Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus بکار برد. نتیجه این شد که کمپانی ال جی به ناچاراز تراشه نسل سابق کوالکام یعنی Snapdragon 821 در ساخت گوشی LG G6 استفاده کرد، ال جی با کوالکام قرار دادی بسته است و از آنها خواسته که این اتفاق برای گوشی های LG G7 سال بعد دوباره تکرار نشود.

کمپانی سامسونگ در حال حاضر تولید این این تراشه ها با تکنولوژی ۱۰ نانومتری را در سوله های جدیدش واقع در هواسانگ کره آغاز کرده است. این همان مکانی است که کمپانی قصد تولید پردازنده هایی با تکنولوژی ۷ نانومتری به صورت انبوه در آینده را دارد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ تولید تراشه های جدیدش را با استفاده از نسل دوم تکنولوژی ۱۰ نانومتری آغاز کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *