سامسونگ بزرگترین کشتی جهان را میسازد!

سامسونگ بزرگترین کشتی جهان را میسازد!

کمپانی سامسونگ در زمینه تولید لوازم الکترونیکی شهرت دارد و اغلب مردم این کمپانی بسیار بزرگ را تنها در حوزه های مرتبط با لوازم الکترونیکی میشناسند. اما سامسونگ چیزی بیش از آن است که تصور میکردید. این کمپانی یکی از بزرگترین تولید کنندگان در بازار کشتی سازی است.

اگر با کمپانی ساممسونگ آشنایی داشته باشید، بخش تولید تلفن های هوشمند و تلویزیون های این کمپانی با نام سامسونگ اکترونیکس میباشد. در واقع سامسونگ الکترونیکس یکی از زیر مجموعه های سامسونگ است که شامل چندین کمپانی در صنایع مختلف میشود.

در کنار سامسونگ الکترونیکس یکی از زیر مجموعه های بزرگ آن، کمپانی صنایع سنگین سامسونگ است که به اختصار به آن SHI میگویند. جالب است بدانید که این شرکت به قدری قدرتمند است که در سال 2014 در جایگاه سوم لیست بزرگترین شرکت کشتی سازی  جهان قرار گرفت.

سامسونگ بزرگترین کشتی جهان را میسازد!اما شاید با گفتن این موضوعات هنوز به بزرگی بخش کشتی سازی سامسونگ پی نبرده باشید. برای یک معرفی کامل باید بگوییم که SHI هم اکنون مشغول تولید بزرگترین کشتی جهان است. این کشتی غول پیکر ،488 متری است و از آن با نام FLNG یاد میشود. این کشتی قرار است که برای انتقال گاز مایع استفاده شود.

این کشتی در واقع به خودی خود نمیتواند  در آب حرکت کند و نیاز دارد که توسط چندین یک یدک کش در آب حرکت کند. کشتی FLNG ظاهرا 12 میلیارد دلار قیمت دارد و سال 2017 تکمیل خواهد شد.

دیگر پروژه بلند پروازانه ی SHI  مربوط به ساخت بزرگترین کشتی حامل کانتیر است که در حال حاضر خطوط دریای ژاپن از آن استفاده میکنند. این کشتی با 396 متر طول و 60 متر عرض در حد و اندازه ای است که نمیتواند از کانال پاناما عبور کند. این کشتی غول پیکر میتواند 20 هزار کانتیر را حمل کند.

سامسونگ جدا از این پروژه های حیرت آور، چندین و چند کشتی کوچکتر هم تولید کرده است که در کل، سال 2014 درآمدش به 11.8 میلیارد دلار رسید.

منبع: androidheadlines

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ بزرگترین کشتی جهان را میسازد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *