سامسونگ بالاخره علت آتش گرفتن گوشی‌های نوت ۷ را اعلام کرد

سامسونگ پس از چند ماه تحقیق در رابطه با آتش گرفتن گوشی‌های سامسونگ نوت ۷، بالاخره امروز علت اصلی این اتفاق را اعلام کرد. طبق اعلام سامسونگ، باتری گوشی‌های نوت ۷ علت اصلی آتش گرفتن این گوشی‌ّها بوده است.

سامسونگ اعلام کرد که یک تیم تخصصی ۷۰۰ نفره به بررسی ۲۰۰ هزار گوشی و همچنین ۳۰ هزار باتری اضافی پرداخته و در نهایت علت این آتش گرفتن را پیدا کردند. همچنین در کنار این تیم ۳ شرکت خارجی نیز آزمایش‌هایی را در این زمینه انجام داده‌اند که آن‌ها نیز به همین نتیجه دست یافته‌اند.

طبق جزئیاتی که سامسونگ در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داده است، دو مشکل مجزا برای باتری‌ها وجود داشته است: باتری‌های سری اول، نقصی در طراحی گوشه بالایی سمت راستشان داشتند که باعث ایجاد اتصال کوتاه می‌شد و از طرفی نیز باتری‌های سری دوم (باتری گوشی‌های تعویض شده) به خاطر مشکلات جوشکاری و به خاطر اتصالات نامناسب، الکترودهای مثبت و منفی با یکدیگر تماس پیدا کرده و باعث آتش‌سوزی می‌شدند. همچنین در برخی از باتری‌های تعویض شده، شرکت سازنده باتری به طور مناسبی باتری‌ها را عایق کاری نکرده بود.

سامسونگ می‌گوید که در طراحی خود گوشی‌ها هیچ گونه نقص و اشتباهی وجود نداشته است و تمامی مشکلات به خاطر باتری‌های گوشی بوده است. و مشکل باتری‌های سری دوم نیز به خاطر عجله سازنده این باتری برای تولیدش بوده است.

آقای Tim Baxter، رئیس بخش آمریکای شرکت سامسونگ در این باره می‌گوید که : اگر که سازنده باتری‌های سری دوم برای تولید این باتری‌ها عجله نمی‌کرد، مشکل‌های بعدی بوجود نیامده و الان گوشی‌های نوت ۷ در بازار وجود داشتند.

سامسونگ گفته است که تولید گوشی‌های گلکسی و گلسی نوت را ادامه خواهد داد و در ادامه راه خود به امنیت گوشی‌هایی که تولید می‌کند، بیشتر توجه خواهد کرد.

سامسونگ اینفوگرافیکی را در این زمینه ارائه داده است که در زیر می‌توانید آن را مشاهده بفرمایید:

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مشخصات کامل و تصاویر تبلت سامسونگ گلکسی ۲۰۱۹ Tab A8، پیش از عرضه به بازار لو رفت

نظرات در مورد : سامسونگ بالاخره علت آتش گرفتن گوشی‌های نوت ۷ را اعلام کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *