سازماندهی مغز با درمان های مبتنی بر LSD

LSD

مدتی است که دانشمندان بر تاثیر داروهای LSD که در دسته داروهای اعصاب و روان گردان قرار دارند , برای درمان مشکلات و عارضه های مغزی می پردازند. دارو هایی از جمله سیلو سایبین و لایزرژیک دی اتیل آمید بسیار مورد توجه قرار گرفتند , دانشمندان پس از بررسی های انجام شده از مزایا و منافع این دارو ها در باز توانایی مغز و بهبود عملکرد اولیه آن موثر بوده و آن را تقویت می کنند , همچنین مشخص شد این دارو ها در افسردگی مزمن و استرس ها و اضطراب هایی که پس از حوادث ایجاد می شوند تاثیر مثبت دارند.

استفاده از این دارو ها باعث می شود که الگو های مغزی خاصی پر رنگ تر شده و مغز بیشتر برای انجام آن ها فعالیت کند. این الگو به مرور زمان بیشتر و بیشتر تکرار شده و الگو های نامنظم را در طول زمان به طور کامل از بین می برند. برای بررسی و تحقیق دقیق دانشمندان 12 نفر را به صورت داوطلبانه انتخاب کردند و آن ها را به گروه های چند نفره تقسیم نمودند , هر یک از این گروه ها به چند نفر تقسیم شده و دوز های مختلفی از دارو های LSD را دریافت می کردند , گروهی نیز بعد از شنیدن موسیقی دارو را دریافت می کردند.

LSD

موسیقی همیشه در علم عصب شناسی تأثیر زیادی داشته و محققان از این عامل استفاده می کنند , اگر به صورت هم زمان هم از قرص های LSD و هم از موسیقی استفاده شود , مغز الگو ی موج‌ های صوتی جدیدی را ایجاد کرده و و از آن ها برای ایجاد حالات بهتر استفاده می کند. در واقع LSD شبیه موسیقی جاز عمل می کند , این دارو ها مغز را وادار می کنند موج‌ های هارمونیک جدیدی را ساخته و یا با ترکیب تعدادی از موج ها , الگوی جدیدی را ایجاد کند. مغز انسان با دستیابی به راه های جدید توانسته مکانیزم های عمل مثبت را تقویت کرده و اتصال‌ های انحرافی را کم تر کند. استفاده از دارو های LSD , این امر را آسان تر کرده و به بهبودی ناتوانی های مغز بسیار کمک می کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سازماندهی مغز با درمان های مبتنی بر LSD

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *