زندان کاراندیرو در برزیل؛ ترسناک ترین زندان جهان

زندان کاراندیرو

در سال 1992، در زندان کاراندیرو برزیل، پلیس این کشور کنترل خود را از دست داده و 111 نفر از زندانیان این زندان مخوف را به کشتن داد. پس از این اتفاق از زندانیان دیگر دلیل این اتفاق پرسش شد ولی هیچ کدام در این زمینه اتقاق نظر نداشتند و تاکنون نیز دلیل کشته شدن آن ها مشخص نیست.

بعضی از زندانیان شاهد این اتفاق گفتند که دعوا بر سر معامله ی مواد مخدر بود، تعدادی دیگر اظهار کردند که دعوا از بدهی بر سر 5 بسته سیگار آغاز شد و در آخر تعدادی گفتند که دعوا از یک بازی فوتبال آغاز شد. دلیل این کشتار هنوز هم مشخص نشده است ولی برسر هرچه که بود، در عرض چند دقیقه آشوبی بی سابقه میان پلیس برزیل و زندانیان کاراندیرو ایجاد شد.

این زندان مجموعه ای از 9 زندان به نام کاساد دتنچائو معروف به کاراندیرو می باشد که در سال 1950 برای 3500 زندانی ساخته شد و یکی از مقاوم ترین زندان ها از لحاط نوع ساخت بنا در برزیل بود.

در زمان این آشوب، 7000 زندانی در این زندان وجود داشتند که به دو دسته تقسیم شده بودند و هر دسته طرفدار یک گانگستر بوده و هر کدام از این گروه ها با استفاده از تشک ها و تخت خواب های آسایشگاه برای خود سنگر درست کرده بودند تا در مقابل دسته ی دیگر جان پناه داشته باشند و هر زندانی با چاقو های دست ساز، چماق و لوله های شکسته ی آب آماده ی حمله به دسته ی مقابل بودند.

در آغاز این دعوا، این بار پلیس ضد شورش و کماندوهای برزیلی آماده ی حمله به زندانیان بودند و گویا این بار همه چیز فرق داشت و تنها یک شورش عادی در یک زندان برزیل نبود.

با فریاد یکی از سرهنگ ها این دعوا به پایان یافت و در نهایت 111 زندانی در جریان این دعوا و شورش کشته شدند. و این ماجرا باعث شد که زندان کاراندیرو به عنوان یکی از مخوف ترین زندان های جهان شناخته شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : زندان کاراندیرو در برزیل؛ ترسناک ترین زندان جهان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *