زلزله در عراق و ایران

دقایقی پیش زمین لرزه ای با قدرت 7.4 ریشتر به مرکزیت جنوب شرقی سلیمانه عراق، شهرهای تهران، اهواز، ایلام، قم، سنندج، همدان، کرمانشاه، بناب و ایلام را لرزانده است. این زمین لرزه در اکثر شهرهای لرستان،ایلام و اهواز به طور کامل حس شده است و برق مناطقی از شهرهای قصر شیرین و کرمانشاه نیز هم اکنون قطع شده است.

اهالی شهر قصر شیرین پس از احساس زلزله ی شدید، با سریعا از منازل خود خارج شدند. به گفته ی معاون نیروهای هلال احمر این زلزله در مرز ایران و عراق اتفاق افتاده است و تیم های حلال احمر به حالت آماده باش در آمده اند. در ادامه ی صحبت هایش اعلام کرد که به علت عمق کم این زمین لرزه است که سایر استان ها نیز لرزش هایی را احساس کرده اند و هم اکنون نیز تیم هلال احمر به مناطق مرزی کرمانشاه و عراق اعزام شده اند.

زلزله در شهر همدان، دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان را به محوطه خوابگاه کشانده است و برق شهر ایذه نیز به طور کامل قطع شده است.

یک مرکز لرزه نگاری در اروپا، قدرت این زمین لرزه را 7.6 ریشتر برآورد نموده و مرکز این زلزله، 22 کیلومتری شمال شرق شهر سر پل ذهاب بوده است. رئیس مرکز لرزه نگاری در این خصوص اعلام کرد که احتمال پس لرزه ی این زلزله کم عمق زیاد می باشد و اهالی شهرهای کرمانشاه که به محوریت این زمین لرزه نزدیک تر هستند کاملا احتیاط کرده و حتی الامکان در فضاهایی که احتمال خرابی در آن ها بسیار کم است، ساکن شوند.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تعبیر خواب زلزله

نظرات در مورد : زلزله در عراق و ایران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *