رینگ های فیبر کربن

در ابرخودرو هایی مانند خودورهای شرکت های بزرگ همانند فورد،لامبورگینی،پورشه و… می توانیم مجموعه ای بی نظیر از هنر و تکنولوژی را در کنار یکدیگر بیابیم و هنگامی که فکر می کنیم که یک خودرو از این بهتر نمی شود شرکت های خودروسازی ما را با یک تکنولوژی یا خصوصیتی جدید شگفت زده می کنند.

شرکت خودرو سازی فورد ابر خودروی خود یعنی فورد GT را همانند شلبی GT350R به رینگ ها ی فیبر کربن به جای رینگ های آلمینیومی مجهز کرده است که در ادامه به بررسی این نوع رینگ ها می پردازیم.

در خودرو های معمولی از رینگ های فولادی و در ابرخودرو ها از رینگ های آلمینیومی استفاده می شود ولی رینگ های فیبر کربن 0.9 کیلوگرم از رینگ ها آلمینیومی سبک تر است.

حال ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که این سبک بودن چه تفاوتی در ماشین ایجاد می کند. پاسخ این است که اول از همه این سبک بودن با احتساب وزن چهار چرخ و زاپاس باعث کاهش 4.5 کیلوگرم از وزن کل خودرو می شود که باعث شتاب گیری سریع تر و همچنین مصرف انرژی کمتر خودرو در مسافت های طولانی و سرعت های زیاد می شود.

دومین مزیت این رینگ ها این است که با کاهش وزن چرخ ها گشتاور لختی(نیروی اصطکاک چرخ ها و زمین) کاهش می یابد که این کاهش در GT350R تا 40 درصد و در فور GT تا 25 درصد می باشد که باعث می شود چرخ ها با انرژی کمتری به حرکت درآیند که این موضوع نیز در مصرف سوخت تاثیری شگفت دارد.

سومین مزیت این رینگ ها که مهم ترین مزیت آن ها به حساب می آید عکس العمل سیستم تعلیق به ناهمواری های جاده بهتر می شود و سر و صدا و لرزش های ناراحت کننده تا حد زیادی کاهش می یابد. علاوه بر سه مزیتی که برای این رینگ ها یاد شد می توان زیبایی بیشتری که این رینگ ها به ظاهر ماشین می دهند نیز به عنوان مزیت چهارم حساب آورد.

خوشحال می شویم نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  شاهکار جدید فورد، این بار با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت!!

نظرات در مورد : رینگ های فیبر کربن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *