رکورد شکنی خودروی تسلا با صفر تا صد ۲.۲۸ ثانیه!!

خودروی جدید تسلا یعنی مدل S P100D به لطف آپدیت نرم افزاری خود، پرشتاب‌ترین خودروی حال حاضر دنیا شد. این خودرو در تست‌های جدید موتور ترند (Motor Trend) توانست به کمک مد نرم‌افزاری جدید خود یعنی +Ludicrous در ۲.۲۸ (یا به طور دقیق ۲.۲۷۵۵۰۷۱۳۹) ثانیه از سرعت ۰ به ۶۰ مایل در ساعت (تقریبا همان ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد و لقب پرشتاب‌ترین خود رو در جهان را به خود اختصاص دهد. تا به حال هیچ خودرویی در تست‌‌های این مجله حتی نتوانسته بود رکورد ۲.۳ ثانیه را هم بزند. رکورد S P100D حتی سریعتر از پیش‌بینی و قول تسلا یعنی ۲٫۵ ثانیه می‌باشد.

اگرچه این رکورد برای یک خودروی الکتریکی فوق العاده می‌باشد، ولی طبق گفته موتور ترند، S P100D در سرعت‌های بالاتر که توان و اسب بخار خود را نشان می‌دهند، برتری خود را نسبت به خودروهای دیگر از دست می‌دهد. برای مثال خودروی Ferrari LaFerrari می‌تواند ۷۰ مایل را یک‌دهم ثانیه زودتر بپیماید و خودروهای Porche 918 و McLaren P1 نیز در مسافت ۸۰ مایل بر خودروی تسلا برتری می‌یابند.

البته این سرعت و شتاب خیره کننده خودروی S P100D با هزینه کمی بدست نمی‌آید. البته منظور ما از هزینه در این مورد، هزینه مادی ۱۳۴۵۰۰ دلاری نیست که بایستی برای خرید یان خودرو پرداخت شود. طبق گفته‌های موتور ترند، به راه انداختن این خودرو، با وزن ۲۲۹۶ کیلوگرم، ضربه‌ای به بدن راننده وارد می‌کند که شدت این ضربه قابل مقایسه با هیچ خودرویی در این رنج قیمتی نمی‌باشد.

همان طور که اشاره شد، این خودرو فراتر از پیش بینی‌های تسلا و ایلان ماسک ظاهر شده است. و ماسک بعد از دیدن عملکرد خودروی جدید خود، ادعا کرده است که S P100D با اعمال کمی تغییرات و برداشته شدن قسمت‌هایی از جلو و کفی خودرو حتی می‌تواند عملکرد بهتری را هم از خود به جا بگذارد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  شاهکار جدید تسلا : ۵۳۴ کیلومتر تنها با یک بار شارژ کردن خودرو!!

نظرات در مورد : رکورد شکنی خودروی تسلا با صفر تا صد ۲.۲۸ ثانیه!!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *