رژیم های شیرین پر دردسر

رژیم

یک مطالعه پیشرفته‌ نشان داده رژیم غذایی با قند زیاد، فقط در 3 ماه سوخت و ساز چربی را تغییر داده و می تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را حتی در افراد سالم نیز افزایش دهد. در این تحقیقات مشخص شد کبد با قند موجود در غذاهای پرچرب به صورت متفاوتی با قند غذاهای کم چرب برخورد می کند. تحقیقات توسط تیمی از دانشگاه Surrey در انگلستان انجام شده و نتایج در مجله علوم بالینی منتشر شد.

گزارشات نشان دادند افراد سالمی که به مدت 12 هفته از رژیم غذایی با قند بالا استفاده می‌کنند، دارای چربی خون بالاتر و کبد چرب تری دارند. همچنین مشخص شد متابولیسم چربی مردان به افرادی غیر الکلی که دچار بیماری‌های کبدی هستند, شباهت دارند(NAFLD) . بروس گریفین، استاد متابولیسم تغذیه ای در دانشگاه سوری بیان کرد: یافته های ما شواهد جدیدی را نشان داده که مصرف زیاد قند متابولیسم چربی را در بدن به گونه ای تغییر می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد.

آمار نشان می دهد که غذاهای خیلی شیرین سلامتی 30 تا 40 درصد بزرگسالان در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد. این امر در افراد مبتلا به چاقی و دیابت نوع 2 شایع تر است. محققان خاطر نشان کردنددر حالی که اکثر بزرگسالان در غذاهای خود مقدار قند زیادی استفاده می‌کنند اما بعضی از کودکان و نوجوانان نیز بخاطر مصرف زیاد نوشابه های شکر دار و شکلات و آب نبات شکر زیادی دریافت می کنند.

با قرار دادن این مواد در رژیم غذایی خود در طولانی مدت همه افراد به خصوص کودکانی که از سنین پایین این مواد را مصرف می کنند در معرض دو بیماری خطرناک دیابت و قلبی هستند. شکر زیاد در خون باعث بالا رفتن کلسترول شده در نتیجه با رسوب کلسترول در رگ ها گرفتگی و افزایش غیر طبیعی فشار خون , فرد در معرض ناراحتی قلبی قرار می گیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چگونه اشتها را زیاد کنیم؟

نظرات در مورد : رژیم های شیرین پر دردسر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *