رونمایی از کوچکترین کامپیوتر جهان توسط IBM

کوچکترین کامپیوتر جهان

کوچکترین کامپیوتر جهان | این روزها با پیشرفت تکنولوژی و گسترش دنیای مجازی، دیگر خبری از کامپیوترهای غول پیکر نیست و هر روز کامپیوترها کوچک و کوچک تر شده اند. از امروز رویداد آی بی ام تیک 2018 آغاز شد و این کمپانی هر ساله در این رویداد اختصاصی از کوچکترین کامپیوتر خود رونمایی به عمل می آورد. بر اساس ادعای IBM کامپیوتری که امسال طراحی نموده است تنها به اندازه ی یک دانه نمک می باشد که افراد برای دیدن آن نیازمند میکروسکوپ می باشند!.

اما موضوعی که در خصوص این کامپیوتر مطرح می باشد این است که قدرت آن به اندازه ی یک چیپ X86 سال 1990 می باشد و ساخته ی جدید این کمپانی کامپیوتری قوی و مشابه نمونه های امروزی نیست ولی با این حال ابعاد کوچک آن بسیاری از افراد را حیرت زده کرده است. خوشبختانه هزینه ی این کامپیوتر کوچک از 10 سنت بیشتر نخواهد شد و بر طبق اعلام آی بی ام می تواند از آن در سیستم های رصدکننده پایه، وظایف آنالیز داده و حتی برقراری ارتباطات استفاده کرد.

کوچکترین کامپیوتر جهان

به طورکلی از میکرو کامپیوترها می توان در زمینه های مرتبط با تکنولوژی بلاک چین و تشخیص سرقت و ناسازگاری ها در آن استفاده نمود؛ امکان استفاده از آن ها برای وظایف هوش مصنوعی از قبیل دسته بندی اطلاعات دریافتی نیز استفاده نمود. لازم به ذکر است که این کامپیوترهای کوچک و ارزان متشکل از صدها هزار ترانزیستور می باشند. رئیس بخش تحقیقات IBM، آرویند کریشنا استفاده ی گسترده از این کامپیوترها را تا 5 سال آینده متصور شد و در این خصوص گفت که این کامپیوترهای کوچک و همچنین ابزارهای مشابه در آینده ای نزدیک در وسایل و دستگاه های مختلفی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

با این حال هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص این کامپیوترها در دست نیست و تنها محققان موسسه ی IBM در حال بررسی نمونه های اولیه ی این کامپیوتر می باشند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رونمایی از کوچکترین کامپیوتر جهان توسط IBM

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *