روش های دسته بندی اپلیکیشن های آیفون در صفحه اصلی

دسته بندی اپلیکیشن های آیفون

این روزها افراد بسیاری از گوشی های آیفون استفاده می نمایند و همانطور که می دانید صفحه ی اصلی این دستگاه ها، صفحه ی اپلیکیشن آن ها می باشد. در این میان باید بگوییم که شاید برای شما این اتفاق افتاده است، به دنبال یک اپلیکیشن در آیفونتان بگردید ولی نتوانید آن ها را پیدا کنید؛ حتی گاهی اوقات شاید به دفعات صفحات مختلف را بگردید و اپلیکیشن موردنظر از دید شما بگذرد ولی شما آن را نبینید.

با تمامی این تفاسیر هزاران اپلیکیشن و استفاده‌ ی دائم ما از اپلیکیشن های متفاوت، کاملا عادی است که بعضی از این نرم افزارها از دیدمان مخفی شوند و مجبور باشیم که برای پیدا کردن آیکون یکی از این نرم افزارها زمان زیادی را صرف نماییم. حل این مسئله ممکن است نهایتا 15 دقیقه از زمانمان را به خود اختصاصی دهد ولی با انجام چنین کاری برای یک عمر می‌ توانیم به راحتی نرم افزارهای مورد نظرمان را پیدا کنیم. در این بخش تصمیم داریم تا چند روش برای دسته بندی اپلیکیشن های آیفون پیدا کنیم.

  • دسته بندی بر اساس کلمات کلیدی

احتمال دارد شما نیز از کاربرانی باشید که استفاده از بعضی اسامی نظیر Productivity، Reference یا Utilities برای شما گنگ باشد. در نتیجه نخستین توصیه‌ ی ما این است که از فعل هایی استفاده نمایید که با آن ها آشنایی بیشتری دارید. تمامی این افعال می‌ توانند برای اپلیکیشن های مختلف متفاوت باشند. بهتر است تا فولدر‌ها را با فعل هایی نظیر چت کردن، شنیدن، بازی کردن و یا یادگیری “به انگلیسی” نام گذاری نمایید.

در صورتی که با زبان فارسی راحت‌ تر هستید، لازم است از کلمات کلیدی فارسی نظیر چت یا گفتگو، کار، موسیقی، یادگیری، شنیدن، بازی … استفاده کنید.

دسته بندی اپلیکیشن های آیفون

  • دسته بندی بر اساس رنگ ها

بهره گیری از رنگ‌ ها فقط به منظور دسته بندی لباس‌ ها، متن ها و یا ایمیل‌ ها نمی باشد. آیکون اپلیکیشن ها دارای رنگ‌ های بخصوصی است که می‌ توانید با استفاده از رنگ آن ها به آسانی اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کنید. از سویی دیگر ذهن افراد رنگ‌ ها را راحت در در یاد خود نگاه می دارد.

در صورتی که تصمیم دارید از این روش استفاده نمایید، لازم است تا اپلیکیشن‌ های هم رنگ را در کنار یکدیگر نگاه دارید. به عنوان مثال اپلیکیشن‌ هایی که زرد رنگ هستند در کنار یکدیگر قرار بگیرند ، اپلیکیشن های سبز رنگ در کنار هم و … . با استفاده از این روش ممکن است همچنان برای پیدا کردن بعضی از اپلیکیشن‌ ها با مشکل روبرو گردید، ولی تقریبا همیشه به یاد خواهید داشت که یک اپلیکیشن با آیکون زرد رنگ در کدام بخش از صفحه ی اصلی آیفونتان قرار گرفته است.

دسته بندی اپلیکیشن های آیفون

  • دسته بندی بر اساس حروف الفبا انگلیسی

یکی از روش‌ هایی که برای دسته بندی رایج می باشد، بهره گیری از حروف الفبا می باشد. اساسا تمامی حروف الفبا را همه می شناسند و به آسانی می‌ توانیم به صورت تقریبی محل نرم افزاری که با یکی از حروف الفبا آغاز می گردد را پیدا کنیم. البته در صورتی که قصد دارید این دسته بندی ها را با استفاده از آیفون خود انجام دهید می توانید از روش زیر استفاده نمایید:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • بر روی گزینه ی General کلیک کنید.
  • به پایین اسکرول کرده تا به Reset برسید. این گزینه را انتخاب نمایید.
  • بر روی گزینه ی Reset Home Screen Layout کلیک کنید.
بیشتر بخوانید  نحوه مسدود کردن ایمیل هرزنامه در iMessage

اکنون تمامی آیکون ها در صفحه ی اصلی آیفونتان بر اساس حروف الفبا دسته بندی گردیده اند. علاوه بر این روش، در صورتی که دوست داشتید می‌ توانید فولدرهای جداگانه ای را درست کنید که هر کدام با حرف اول یکی از حروف الفبا باشد. نظیر فولدر A، فولدر B و … .

دسته بندی اپلیکیشن های آیفون

  • دسته بندی بر اساس میزان استفاده

همیشه به این موضوع فکر کنید که به چه طریقی می توانید دستگاه خود را در دست داشته باشید. اگر از اپلیکیشن‌ هایی بخصوص دائما استفاده می نمایید، بهتر است تا آن ها را گلچین نموده و در دسترس خود قرار بدهید تا از سایر اپلیکیشن‌ ها جدا باشند. البته در صورتی که دوست دارید دسته بندی اپلیکیشن‌ ها در در داخل فولدرها صورت بپذیرد، به احتمال این روش خیلی ایده آل نباشد.

دسته بندی اپلیکیشن های آیفون

  • ایجاد الگو در ردیف ها

در صورتی که دوست ندارید از سیستم فولدر بندی استفاده کنید، می‌ توانید از فرآیند الگوبندی ردیف‌ ها استفاده نمایید تا اپلیکیشن‌ هایی که از نظر عملکرد شبیه به یکدیگر هستند در یک ردیف قرار داشته باشند. به هر یک از ردیف‌ های صفحه ی اصلی خود یک الگو اختصاص داده و اپلیکیشن‌ ها را در ردیف‌ های مر بوط به خود قرار بدهید.

برای مثال یک ردیف را به اپلیکیشن‌ هایی برای ارسال پیام های آنلاین اختصاص بدهید و پیام‌ رسان‌های خود را به آن ردیف انتقال دهید.

دسته بندی اپلیکیشن های آیفون

  • دسته بندی با استفاده از ایموجی ها

یکی دیگر از روش‌ هایی که برای انجام این کار بسیار مناسب می باشد، استفاده از ایموجی‌ ها به عنوان نام فولدرها می باشد. پس از فولدر بندی اپلیکیشن‌ ها، به هر یک از فولدر‌ها بر اساس اپلیکیشن‌هایی که در آن‌ ها قرار خواهید داد یک ایموجی اختصاص دهید.

به عنوان مثال به فولدری که دارای پلیر صوتی، اسپاتیفای و یا پاندورا می باشد  یک ایموجی نوت موسیقی اختصاص داده تا همیشه بدانید زمانی باید وارد این فولدر شوید که قصد دارید به موسیقی گوش دهید.

دسته بندی اپلیکیشن های آیفون

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: mashable

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : روش های دسته بندی اپلیکیشن های آیفون در صفحه اصلی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *