رنو از ایران نمی رود!

رنو

اخیرا در خبرها اعلام شده بود که کمپانی رنو قرار است به دلیل تحریم های بیشتر ایالات متحده و خروج آمریکا از برجام، بازار ایران را ترک نماید و بسیاری از افراد نیز از این موضوع ناراحت بودند، چرا که این کمپانی ها به تازگی وارد ایران شده اند و چندین سال بود که در انتظار ورود این شرکت ها به داخل ایران بودیم. اکنون باتوجه به اینکه تحریم های ایران سخت تر شده است ولی به گفته ی مدیر عامل رنو این کمپانی حتی با وجود تحریم های ایالات متحده بر علیه ایران، بازهم خواهد ماند.

برخلاف آنچه که اقتصاد دانان پیش‌ بینی کرده بودند، صحبت‌های کارلوس گوسن، مدیرعامل کمپانی رنو، در نشست سالانه‌ی سهامداران، بر فعالیت این برند در ایران تاکید داشته است. گوسن در بخشی از صحبت‌های خود، پیرامون حضور در ایران گفت:

حتی اگر مجبور باشیم که حجم تولید خود را به شدت کاهش دهیم، آن‌ را رها نخواهیم کرد. فعالیت در بازار ایران، برای زمانی که شرایط تغییر نماید و تغییرات اقتصادی رو به رشدی داشته باشد؛ یک مزیت خواهد بود.

بر اساس آمار رسمی منتشر شدهاز سوی کمپانی رنو، فروش محصولات این کمپانی در ایران، پس از فرانسه و برزیل، جایگاه سوم جهان را در اختیار گرفته است. لازم به ذکر است که مجموع عرضه‌ ی خودروهای این کمپانی در ایران، میزان 80 درصد از کل فروش رنو در خاورمیانه را شامل می‌ گردد ولی در مقایسه با مجموع تولیدات آن در بازارهای جهانی، چندان زیاد نیست. از صحبت‌های مدیرعامل رنو می‌ توان نتیجه گرفت که گویا سرمایه‌ گذاری رنو به منظور توسعه‌ ی خط تولید محصولات جدید این کمپانی ، متوقف خواهد شد ولی تولید مدل‌ های قدیمی همانند تندر 90 یا ساندرو همچنان در کشور ادامه خواهد داشت.

این نکته نشان از این موضوع دارد که هرگونه افزایش قیمت در این دو خودرو به معنای سو استفاده از شرایط نابسامان می باشد. هفته ی گذشته، کمپانی پژو سیتروئن فرانسه اعلام کرده بود که فعالیت خود را از مرداد ماه سال جاری در ایران، متوقف خواهد کرد. بر اساس بیانیه‌ ی رسمی PSA، هدف پژو -سیتروئن از این کار، همراهی با تحریم‌ های وضع‌ شده از سوی ایالات متحده می باشد.

بیشتر بخوانید  هیوندای نیز خط مونتاژش در ایران را تعطیل کرد !

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رنو از ایران نمی رود!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *