رقابت ارزان قیمت ترین آیفون ها:آیفون 5c و 5s

روز سه شنبه همین هفته 10 سپتامبر بود که اپل از دو گوشی تلفن همراه خود یعنی Iphone 5S و IPHONE 5C رونمایی کرد. دو تلفنی که شایعات زیادی از قبل از آن بوجود آمده بود. تلفن آیفون 5C با قیمت 99 دلار در رنگ های آبی ، سبز ، صورتی ، زرد و صورتی همراه با دو سال گارانتی و حافظه 16 گیگابایتی  و مدل 32 گیگابایتی با قیمت 199 دلار معرفی شد.

iphone5s-5c2

این بدین معنی است که اپل مدل قبلی آیفون خودش یعنی آیفون 5 را فقط با فقط فوق العاده کم 99 دلار به بازار می دهد تا بتواند مشتریان و طرفداران زیادی را کسب کند. طبق اطلاعات جدید یکی از دلایلی که اپل این گوشی های ارزان قیمت را معرفی کرده این است که بسیاری در سراسر جهان ممکن است گارانتی دوساله آیفون 4s در حال تمام شدن است (گوشی 4s یکی از ارزان ترین گوشی های اپل بود) و اپل برای تکریم طرفداران اپل و آیفون این گوشی های ارزان قیمت را معرفی کرده است.

اما اپل دو نوع مختلف از تلفن های هوشمند خود را معرفی کرده است اما انصافا کدام یکی بهتر از دیگری است ؟ اگر ملاک خرید شما این است که میخواهید از یک سیستم عامل بسیار جدیدی استفاده کنید عقل حکم می کند که می توان با خرید 99 دلاری آیفون 5c این تجربه را بدست آورد. اما اگر میخواهید بدانید که واقعا چه تفاوت ها و ویژگی هایی دارند در جدول زیر مشخصات آنها آورده شده است.

iphone5s-5c1

هر دو گوشی از دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می برند . از لحاظ سخت افزاری آیفون 5s از پردازشگر A5 دو هسته ای و آیفون 5c دارای پردازشگر A6 است. باتری 5s تقریبا 9 ساعت کار میکند ولی از میزان مصرف باتری 5c چیزی منتشر نشده است.

آیفون 5C در واقع همان آیفون 5 است همراه با رنگ آمیزی های جذاب اما تفاوت بیشتر از یک تغییر آرایش ظاهری است. همان گونه که گفته شد این مدل در 5 رنگ ساخته میشود که تمام این رنگ ها بر روی بدنه پلاستیکی عرضه میشود که این کار بدنه گوشی را نسبت به بدنه آیفون 4s مقاوم تر میکند.

iphone5s-5c3

در گوشی iphone 5C صفحه نمایش همان صفحه نمایش آیفون 5 یعنی صفحه 4 اینچی Retina است و دوربین جلوی گوشی 1.2 پیکسلی و می تواند دوربین آن با کیفیت 720 ضبط کند که آیفون 4s نیز از این رزولوشن ولی با کیفیت کمتری استفاده میکرده .

بیشتر بخوانید  خبر های کوتاه از محصولات جدید اپل " آیفون 5S و 5C "

از ویژگی های دیگر می توان گفت که دارای دو آنتن که از نوع LTE است که می تواند از 4G استفاده کرد که این سرعت بالایی که بوجود می آورد که این تجربه جدیدی برای کاربران قدیمی آیفون است.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رقابت ارزان قیمت ترین آیفون ها:آیفون 5c و 5s

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *