رقابتی میان ال جی و شارپ بر سر اپل!

اپل

یک از موضوعاتی که در سال 2017 توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نمود، معرفی آیفون 10 با پنل OLED بود. همانطور که می دانید اولین پنل اولد اپل توسط کمپانی سامسونگ تولید و تامین شد اما برای پرچمدار 2018 این کمپانی نیز گویا قرار است کمپانی اپل باز هم از پنل OLED استفاده نماید. این بار دیگر سامسونگ قرار نیست این پنل را تولید نماید، گویا رقابتی میان ال جی و شارپ بر سر تولید پنل اولد برای محصولات آینده ی اپل به وجود آمده است.

باتوجه به ویژگی هایی که پنل های LED نسبت به پنل های LCD دارند به جرات می توان گفت در آینده شاهد محصولات بیشتری با این فناوری خواهیم بود و قطعا آینده ی پیش روی پنل های OLED روشن تر می باشد. کمپانی اپل نیز قصد دارد در این میان برخی از آیفون های 2018 خود را به این صفحه نمایش مجهز نماید. موضوعی که بسیار توجه تحلیلگران را به خود جلب کرد این است که گویا این کمپانی قصد ندارد تنها محصولات آینده ی خود را به این نوع صفحه نمایش مجهز نماید، بلکه قصد دارد تعداد زیادی از محصولات خود را که قبلا تولید کرده است را نیز به این نوع پنل صفحه نمایش مجهز نماید. پس با این تفاسیر به پنل های زیادی احتیاج دارد.

با در نظر گرفتن تمامی این موضوعات، هم اکنون شرکت های ال جی و شارپ برای تولید پنل های OLED مورد نیاز اپل در حال رقابت می باشند. هم اکنون کمپانی سامسونگ وظیفه ی تولید پنل های OLED آیفون 10 را بر عهده دارد و احتمال داده می شود که ال جی نیز در سال جدید به عنوان دومین تولید کننده ی این پنل ها برای کمپانی اپل شناخته شود.

کمپانی شارپ که به فاکسکان تعلق دارد اعلام کرده است که قصد دارد به همراه شرکای خود در JDI برای تولید پنل های OLED اقدام نماید و می توانیم در سه ماهه ی دوم سال 2018 منتظر تولید پنل های اولد از سوی این کمپانی باشیم.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مقایسه تلویزیون های هوشمند زیر یک و نیم میلیون تومانی

نظرات در مورد : رقابتی میان ال جی و شارپ بر سر اپل!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *