چطور رد پایتان را در گوگل پاک کنید؟

گوگل

چطور رد پایتان را در گوگل پاک کنید؟ : زمانی که شما از گوگل استفاده می کنید؛ گوگل می داند که شما به چه چیزهایی علاقه دارید و چه وب سایت هایی را باز کرده اید! و اطلاعات بسیار دیگری نیز دارد که شما از آن ها بی خبر هستید، به همین منظور اکنون می توانیم بگوییم آنقدرها هم اطلاعات شما خصوصی نمی باشد!. کمپانی گوگل در این خصوص ابراز کرده است که ” زمانی که از خدمات ما استفاده می کنیدیعنی به ما اعتماد کرده اید” که این حرف به نوعی تامل برانگیز می باشد…!

موضوعی که ممکن است برخی از ماها از آن اطلاعی نداشته باشیم، موضوع امکان از بین بردن قسمتی از سوابق اطلاعاتیمان که به اشتراک گذاشته می شود، می باشد!

امکان هایی که برای پاک کردن سوابق اطلاعاتی در گوگل نهادینه شده اند:

1.پاک کردن تاریخچه ی فعالیت ها در گوگل:

زمانی که در موتور جستجوگر گوگل دنبال مطلب یا موضوع خاصی هستید، این کمپانی نتایج و صفحات جستجو شده ی شما را به حساب کاربری جیمیلتان پیوند می دهد و حتی فعالت هایی نظیر گشت و گذار در جیمیل و پر کردن فرم ها را نیز ثبت می نماید و در نهایت تمامی این اطلاعات در صفحه ای به نام My Activity ذخیره می گردند. این صفحه همان جایی است که شما می توانید اطلاعات خودتان را در آن پاک کنید.

در این صفحه می توانید برای پیداکردن یک کلمه ی خاص که به دنبال آن می گردید اقدام نمایید و یا اطلاعات و فعالیت هایی که در یک بازه ی زمانی خاص انجام داده اید را پاک کنید. برای پاک کردن کل سوابق فعالیتی می توانید از گزینه ی nuclear option استفاده کنید.

نکته ی قابل توجه این است که اگر اقدام به پاک کردن فعالیتی که در قبل کرده اید، نمایید؛ گوگل به شما پیغامی مبنی بر مشکلات احتمالی آینده خواهد داد ولی باید بدانید که واقعیت این است، در صورتی که سوابق فعالیتی خود را پاک کنید هیچ اتفاقی در آینده نخواهد افتاد و سبب نمی شود که از امکاناتی در مورد گوگل بی بهره بمانید.

2.تمامی سوابق فعالیت هایتان را از یوتیوب پاک کنید:

باید بدانید که گوگل تمامی جستجوهایی که در یوتیوب انجام می دهید و تمام ویدئوهایی که مشاهده می نمایید را نیز در پرونده ی شما ذخیره می کند.

بیشتر بخوانید  افشا اطلاعات بیشتر از سری گوشی Pixel 7 گوگل

می توانید تمامی این سوابق را به راحتی از طریق مراجعه به بخش History، در منوی سمت چپ صفحه پاک نمایید. برای انجام این کار باید بر روی گزنیه ی Clear all search history و Clear watch history کلیک نمایید و حتی جستجو و ویدئویی خاص را در تاریخچه ی یوتیوب خود پیدا کرده و پاک کنید.

3. چگونه از شر شرکت های تبلیغاتی در حساب کاربریتان خلاص شوید؟

همانطور که حدس زدید، گول علاوه بر اینکه اطلاعات شما را در اختیار دارد، آن ها را در اختیار سایت های تبلیغاتی نیز قرار می دهد. از همین رو شما نیز با آگهی تبلیغاتی مرتب با جست و جوهای قبلیتان دائما رو به رو می شوید و اگر هم اکنون از این آگهی ها خسته شده اید می توانید آن ها به روش زیر حذف نمایید.

در ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و به بخش Personal info & privacy بروید.

بر روی گزینه ی Ads Settings کلیک کرده و وارد بخش Manage ads settings بروید.

در این بخش یک تیتر با عنوان Ads personalisation مشاهده می کنید که در صورت غیرفعالسازی آن دیگر هیچ کدام از صفحات تبلیغاتی را دریافت نمی کنید.

گوگل در این خصوص به شما هشدار می دهد که شاید به نفعتان نباشد زیرا دیگر ممکن است نتوانید آگهی های مورد علاقه تان را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که قابلیتی وجود ندارد که به طور کامل تبلیغات را غیر فعال نمایید.

4. موقعیت های ثبت شده در حساب کاربری تان را حذف کنید:

در صورتی که از گوشی های اندرویدی استفاده می کنید، کمپانی گوگل فهرست مکان هایی که رفته اید، برای شما در Time Line ثبت می نماید.

که در این می توانید ردیاب مکانی گوگل را از طریق خاموش کردن دکمه ی waste basket button خاموش نموده تا دیگر به چنین مسئله برخورد نکنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چطور رد پایتان را در گوگل پاک کنید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *