بدترین کشورها از نظر آلودگی کامپیوترها به ویروس در 2015 / آمریکا در رده اول

computer-virus

غول نرم افزاری دنیا،مایکروسافت،با استفاده از داده های بیش از یک میلیارد کامپیوتر در گستره کل جهان در نیمه اول سال جاری،نمودارهای جالبی را درباره نرخ آلودگی کامیپوترها در کشورهای مختلف ارائه کرد تا ویروسی ترین کشورها خود را شناخته و برای رفع ایرادات امنیتی خود چاره ای بیندیشند.در واقع این شرکت در گزارش خود به بررسی آسیب پذیری های نرم افزاری و کدهای سوء استفاده کننده از این آسیب پذیری ها، نرم افزارهای ناخواسته و مشکل ساز و ایرادات امنیتی در نرم افزارهای خود و سایر تولید کنندگان پرداخته است.

نرخ آلودگی کشورهای مختلف
در وحله اول مکان‌هایی که بیشترین بدافزارها را دارند طی داده سنجی مایکروسافت توسط محصولات ضد بدافزارش در نیم سال اول سال 2015 مشخص شدند. در این رده بندی آمریکا، برزیل، روسیه، هند، فرانسه، ترکیه، چین، انگلیس، مکزیک و کانادا بیشترین بیماران کامپیوتری را در دل خود دارند و نرخ وجود بدافزارها در سیستم های کامپیوتری در سراسر کشورشان ازسایرین بیشتر است.
همچنین از این داده ها می توان دریافت که هند، فرانسه، ترکیه، انگلستان، مکزیک و کانادا در مقایسه با کشورهای بیشترین میزان آلودگی به بدافزار، “کمترین افزایش” نرخ آلودگی را در نیم سال اول سال 2015 داشتند.(ستون اول مربوط به سه ماهه سوم سال 2014 و ستون آخر مربوط به سه ماهه دوم سال 2015 است)

1

دسته بندی تهدیدات
بررسی داده های مربوط به سه ماهه سوم ۲۰۱۴ تا سه ماهه دوم ۲۰۱۵ نشان می دهند که بیشترین تهدیدات مربوط به خانواده تروجان ها است و پس از آن کرم های رایانه ای خطرناک ترین دشمن کامپیوترها هستند.اگرچه در نیم سال اول ۲۰۱۵، نرخ تشخیص در اغلب دسته های بدافزاری تقریبا ثابت مانده اما در رده تروجان ها، بخاطر افزایش تهدیدات خانواده Win۳۲/Peals، Win۳۲/Kilim و Win۳۲/Skeeyah افزایش ۴.۵ درصدی مشهود است.

2

و اما خانواده تهدیدات
در لیست زیر فهرست ۱۰خانواده برتر (بدتر !) بدافزارها که در نیم سال اول ۲۰۱۵ توسط برنامه های ضدویروس مایکروسافت شناسایی شده اند مشهود است.همانطور که می بینید win۳۲ رده اول را به خود اختصاص داده و بعد از آن کرم رایانه ای VBS قرار دارد.

3

از نظر اتصال به دامین
در آخرین نمودار نرخ تشخیص بدافزار بر حسب اینکه کامپیوترها به یک دامین join شده اند یا خیر بیان شده است.همانطور که پیداست میزان آلودگی رایانه هایی که به دامین متصل نبوده اند در مقایسه با رایانه هایی که مبتنی بر دامین هستند به میزان قابل توجهی بیشتر است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با خطرناک ترین ویروس های اندروید

4

در هیچ کجای این نمودارها نامی از کشور ما دیده نمی شود.از نظر شما وضع کشور ما از نظر آلودگی به بدافزارهای مختلف چگونه است؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بدترین کشورها از نظر آلودگی کامپیوترها به ویروس در 2015 / آمریکا در رده اول

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *